Har haft bättre dagar...

Ja igår var väll inte en topp-tio-dag direkt...
Kom till jobb och var inställd på att de skulle bli riktigt kul att jobba på Papi igen. Men nej då...
Efter drygt två timmar började jag känna mig helt borta i huvudet och svimmfärdig. Precis som om omvärden inte kunde få kontakt med mig och benen ville bara vika sig.
Så jag satte mig ner och hoppades att det skulle gå över men efter att ha varit på benen igen så hände samma sak efter två minuter.
Nicco ringde Steve som kom in och jag tog en taxi upp till sjukhuset.
Fick prata med en sköterska som tog in mig på medicin akuten. Dem tog i sin tur pulsen och kollade om jag hade feber.
Skickades vidare till en annan sköterska som tog blodprov, kollade pulsen och allt sånt igen. Hon kunde inte direkt konstatera något så jag skickades in på ett rum på medicin akuten.
Låg på en brits och det kändes som att det behöves. Allting snurrade och dem tog EKG på mig.
Hum ojämn hjärtryttm är inte något man skojar bort visst. Så jag las in på observation... Men det la sig igen... Skumt och jag fattade ingenting. Sen fick jag göra tusen olika övningar framför läkaren för att konstatera att det inte var något neurologiskt...
Sen var det kissprov och graviditetstest (och tack gode gud var det negativt!).
Ja till sist hade dem väll gjort alla test dem kunde komma på och det ända dem hade hittat var typ att jag hade en liten infektion. Ont i halsen och en halv grads feber... Men svimmar man för det?
Jaja jag skulle komma tillbaka om det inte "lägger sig" på två dagar.

När jag kom hem var klockan typ två och jag däckade i sängen.
Vaknade igen runt fem och messade Sandra som ringde.
Hon kom ner och vi traskade bort och köpte en pizza.
Åt den så sakta och sen traskade jag ner igen.
Fick stränga order från flera håll att bara ta det lugnt vilket är svårt för mig. Här är disk som måste diskas och så vidare. Det kliar i fingrarna på mig....
Men nej då jag var duktig och la mig på soffan och somnade.
Vaknade vid ett och ringde Sandra en liten stund.
Gick in och la mig i sängen och sov till halv elva. Så i princip har jag varit vaken 6 timmar sen klockan 21.00 i måndags kväll.... Behövde nog sova....

Jaja det blir nog bättre. Ha det så bra mina vänner! Puss på er!

Ps. Linnea vet inte vad dem missar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback