Jag och min lägenhet

Jag får nog frågan "har du flyttat nu då?" cirka 10 ggr per dag. Nej jag har inte flyttat ännu. Renoveringen går så sakta framåt och nu i dagarna håller golven på att slipas. Kan ju då berätta för dem få personer av er som är intresserade att JA vi hittade ett trägolv både i hallen och köket under den vidriga plastmattan. Så jag dansade av lycka när jag upptäckte att jag skulle slippa plastmattan från helvetet.
Har dokumenterat en del längs vägen men vågar knappt visa mig där när hantverkarna är där med tanke på lyckan som väcks i deras blickar... Ingen lycka jag vill dela med dem...
Ja som sagt där har varit full rulle i lägenheten sen förra måndagen men det handlar knappast om att jag varit där. O nä.... Men däremot mamma har varit där ett par gånger, mina målare, en kille och lämnat nycklar och nu även golvsliparen. De som också ska sätta sin fot där är städare, nån hantverkare som ska kika på mitt badrum, en kille som ska byta låskolv, en elektriker som ska instalera armaturer och köksfläkt och till sist någon som kan kika på möjligheter till larm. Men det sista kommer iofs dröja.
Som det ser ut nu så kommer jag att kunna flytta in tisdagen den 31:e eftersom städaren kommer måndagen den 30:e. Så den 31:e är jag fit for fight. Den veckan borde min soffa och mitt soffbord också dyka upp.
Sängen är förresten köpt. Blev en snygg sak från Europa Möbler.  Trevligt trevligt.... Jaja nu ska jag iväg och titta på diverse saker till min kära lägenhet. Dock ingen hantverkare för de har jag så det räcker och blir över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback