"Vilket vackert väder det är idag"

Hum nä jag tror inte att det är det min huvudvärk försöker signalera.... Snarare: What the f*ck happend last night????

Slutade tidigare än planerat vilket var runt nio. Så då tog jag bilen upp till Sandra. Hon och svärmor kollade på Stolthet och fördom, drack vin och åt kex och ost... Jag var ju som vanligt inte sen på att ta ett glas jag också...
Sen stack svärmor hem till sig och jag och Sandra bestämde oss för att mousserande rosé är ju aldrig fel. Dock tror jag inte att Sandra hade räknat med att ha hela sitt kök indränkt i det.... För när jag drar av ståltråden runt korken så kände den "nu får det vara nog" och lossnade direkt och ut kom typ två deciliter rosé överallt. Spis.... köksluckor.... vask.... golv.... till och med vår röda vägg på andra sidan rummet pryddes av den matchande vätskan.... Oj då... Aj då....

Torka torka och dricka dricka. Stod till sist framför laptopen och dansade och sjöng som bara vi kan. Bestämde oss för att ta en promenad. Hade vägarna förbi statoil och vinkade till en väktare som glatt vinkade tillbaka....

Började sjunga Ma-na-ma-nam.... Ja ni vet den med med mupparna.... Ma na ma nam... Du di du do do... Eller ja nått sånt...  Gick under tunneln vid pfizer och sandra började jaga kaninerna på gräsmattan... hum....

Mötte en gubbe med hund som stirrade surt på oss... Ni vet "dagens ungdom!"

Skymtade något vitt lurvigt som stack upp ur en soptunna och vi började fundera huruvida det var en isbjörn eller om det bara var en matta eller en pläd eller liknande. Tyvärr allihopa: det var ingen isbjörn...

Jag poserade framför en töntig moped och vi fortsatte sjunga på mupp-låten.

Inte nudda asfalten blev en lek när vi kom fram till övergångsstället och studsade glatt över genom att bara nudda dem vita strecken... denna lek lekte vi mer än en gång....

Indianhopp ner för hälsobacken och folk trodde nog att lsd låg bakom det hela... Om det ändå vore så...

Sandra poserade med tre nakna män... Dock pratar vi om statyn mitt emot konserthuset... Som sagt... Om det ändå vore så....

Trallade glatt vidare och sjöng :)

När vi kom fram till rådhuset korsade vi vägen. Hum om man skulle ta en cider? Ja då! In på hamnpaviljongen och köpte vars en päroncider och satte oss på uteserveringen. Snackade om allt mellan himmel och jord och konstaterade åter igen att ribban är så lagd!

Den där rundan skulle bli vår runda och vi ska se till att gå den mer än en gång till. Troligtvis kommer vi möta nytt folk som får uppleva våra galenskaper :)

Jag blev sugen på skräpmat så vi begav oss bort till MAX. Som hade stängt... Men fyrkanten då? Nähe skräpmat ätes inte klockan ett en onsdagkväll....

Hem till Sandra och tänkte göra varma mackor. Men upptäckte kexen och osten.

Åt kex med vitlöksost och gräslöksost i sängen för att senare slockna. Trotts att båda sa "jag e inte trött" två minuter innan ögonlocken föll på plats. Inte trött nä....

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hihi **** is in the air :D

Postat av: sandra

vadå för sån mat äter inte jag? Har du flyttat nu? får du inte mina sms?...

2007-07-30 @ 17:06:37
URL: http://lsandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback