Midsommarfirande på hög nivå

Igår firades det för fullt. Jag och Sandra köpte midsommarkitt i torsdags på ICA Malmborgs och igår så pyntade vi lägenheten. Dörren pyntades med serpentiner, ballonger och små midsommarstänger i piprensare typ.... Köket var även det fullt med serpetiner och ballonger i gult och blått men även pappesduk med svenska flaggor, små ljushållare med blommor och en ful midsommarblomma (à la prästkrage-stuk) med en piprensar-midsommarstång.... Det var servetter i glasen (typiskt svenskt) och svenska lantchips med dill och gräddfilssmak...

Det ända totalt osvenska var Nicco isf. Men ja han har ju börjat framstå som hyffsat trevlig iaf så det var rätt lugnt ;)

Nicco gjorde köttbullar till mig efter lite muttrande om varför jag inte äter sill. Usch hemska barndomsminnen...
Sen satte vi på potatisen (sandras jobb var att hålla kastrullen medans jag skrubbade dem och sen la ner dem en i taget...). Efter ett tag lyfte vi på locket för att kolla hur de gick. Va? Hade vi missat att hälla på vatten??? Men vilken idiot var de som lagt på locket då?? Ja det var ju iaf inte jag :P Jag och Sandra vek oss dubbla av skratt medans NIcco började gapa nått i stil med "FÖR HELVETE!!!!"

Köttbullar, nypotatis, gräddfil och gräslök kan jag inte äta för mkt av. Sen tog vi en titt på vår ballkong i trappen. Trevligt trevligt :) Vek oss dubbla när vi upptäckte tidningshögen i Modigs fönster. Haha undra varför han får HD ;)

Sen blev det jordgubbar och lättvispad grädde. Jag och Sandra satt och babblade non stop och Nicco verkade rätt matt i huvudet ett tag.... Tar nog på krafterna att umgås med oss.

Ja sen började klockan så sakta närma sig nio och Sandra skulle börja om lite mer än en timme. Vi hoppade in i bilen och körde henne ner. Jag körde som jag brukar och Nicco pep där bak om att jag körde för nära mittrefugen.... Fan va du piper vännen :P

Sen dumpade vi Sandra och körde upp igen. Lämnade Nicco på Vikingstrand för att hämta honom där en stund senare igen.

Körde hem till Sandra och gick ner till Max och handlade lite käk.
Promenerade upp för backen igen, in i port 16, låste upp dörren och la oss i soffan. Jag satte mig vid datorn och han kollade på nån kass actionfilm från 86...

Somnade i soffan. Vaknade vid fyra och då låg Nicco och snarkade i Sandras dubbelsäng. La mig på andra sidan och muttrade något om att om han kom över på min sida skulle jag slå honom :P Haha de e kärlek det!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Att vi är en galen duo och numera även trio, det har nog ingen missat...har jättesnygga bilder på min dator nu gumman...Efterfest hos Petter, ringer de några klockor? hahaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback