Nä det blev inget inlägg i söndags heller...

Ja det har ju då hänt så fruktansvärt mkt i mitt liv på så kort tid. Jag har fått jobb. Heltid tillsvidare :) Så det var bye bye skolan och börja jobba.
Och när man har jobb har man ju råd med en lägenhet. Jag vet att det kan vara riktigt svårt att få en lägenhet i Helsingborg och Helsingborgs hem är ju helt omöjliga om man inte varit sökande i 4073837 dagar... Så jag ringde brogripen i tisdags vid tolv tiden. Ja dem hade en ledig tvåa på Bjäregatan 16. Skumt varför låter det så bekant?? Ja jag stack dit vid halv fyra och tittade på den. Ja det var ju hit Sandra skulle flytta!!! :)
Som den är nu är den ganska risig men har stor potential. Så jag ringde på onsdagen och sa att jag var intresserad :) Två kreditupplysningar senare, en på mig och en på mamma, var lägenheten min. Bara min. Och jag har världens underbaraste granne två trappor upp! Sånn sjukt underbar slump! Och sen ska fröken Löfvalls pojkvän Peter flytta in någon trapp därifrån så vi kommer dela bakgård :)

Så lägenhet och jobb på mindre än en vecka. Det tycker iaf att jag är att ha grymt flyt. :)

Så nu ägnar man större delen av sin vakna tid åt att jobba. Idag är det 08-23 som gäller. Den resterade tiden ägnar jag åt att leta möbler.

Var i malmö i söndags ju med fröken Löfvall för att kolla på ilva efter möbler (såklart). Tog en vända inom centrum också och tittade lite där. Älskar granit och deras sortiment. Ganska basik tanke men ändå sticker dem ut på något vis. Sen stannade vi i Löddeköpinge på vägen upp också. Kollade på svenska hem och märkte att sådana dära golvstående kandelabrar som jag vill ha finns det oerhört gott om. Vart man än vred huvudet skymtade man en sådan nånstans i butiken...

Ja när vi kom upp till Helsingborg körde vi förbi vårt blivande kvarter och visade var vi ska bo. Jag ska bo på gaveln på bottenvåningen.
Sen ner till stan och satte oss en stund på espresso house och åt kakor. Jag åt faktiskt en kladdkaka och smakade på något dem kallade limecup. Mandelbotten, nån gregga som sen var övertäckt med vit choklad med limesmak. Smakade oerhört plastigt och kemiskt så jag fixade inte att äta upp trotts att det var något sött... Brukar annars alltid kunna slinka ner :)

Nä nu ska jag på med lite mascara sen är det iväg! Woho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback