Dagens

Det e faktiskt rätt gött att inte börja förrän klockan tre/fyra m dagarna... Ni anar inte hur mkt mer jag hinner med.
När man kommer hem runt fem är det ju bäckmörkt och man pallar inte göra nånting för att hjärnan säger mörkt = sova.

Ja en mängd människor berättar ju vad dem har på sig dagen till ära. Men jag tänkte göra en ny variant:
Dagens lunch:

Jasminris med kycklinggryta:
Koka ris (inga konstigheter va?).
Bryn champinjoner, bacon och kyckling.
Häll på en skvätt vitt, lite kycklingfond, och när det kokat in lite, lite grädde.
I med vitlök, färsk timjan och dragon.
Salta och peppra och låt det koka ihop lite.
Släng till sist i strimlade sockerärter och lite salladslök så att det blir lite varmt men inte tappar krispigheten.

Ja det här hade jag ju då hemma i mitt skafferi. Men har man inte färsk timjan eller dragon så kör i några andra örter.
Vitt vin är förresten alltid bra att ha i frysen! Dock är jag ju lite alkis-varning så jag har ofta vin öppnat.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback