Kylskåpspanik

Filip stack hem vid halv två. Tänkte att nu ska minsann jag och mamma umgås. Ringde henne och vid fyra träffades vi hemma hos dem. Vi hade bestämt att vi skulle ut till Höganäs och köpa glas till mig på fabriksbutiken. Men icke...
När mamma skulle ta ett glas juice innan vi skulle sticka upptäckte hon att deras kyl hade lagt av. Jahapp... Så det fick bli jakt efter en ny kyl ist. Hopp in i bilen och bort till Väla ist. Mamma hittade sig en kyl och jag hittade ett zestjärn. Jag ville också ha något ut från den här dagen ju :P
Hem till mamma och pappa och fick favoriträtten (janssons frestelse :P)
Dem ska ju göra vid en massa runt huset framöver och jag är riktigt glad över att jag inte är 8 år längre. Dem ska nämnligen annordna hagar, paddock och grejer. Allt som behövs för att ha en hästgård utom just en häst :P
Så hade jag varit åtta år hade det varit tortyr att få se allt det men ändå inte ha en häst :P

Ner på jobb och kollade schemat. Tors, fre och sön denna veckan sen är det mån - lör x 2. Sen är det äntligen semester en vecka!
Bestämde idag att vi inte ska resa någonstans utan ist spara pengarna till någon längre resa nästa år :)
Blir ist lite utflykter och annat smått och gott på vår lediga vecka. Ska hitta på något med mamma då också.

Imorgon ska jag:
x Sola
x Dammsuga
x Ringa till Aktiverum och kolla upp priser

Kommentarer
Postat av: Dessi

jag såg att aktiverum uppe på berga har något som heter AktivStart! 8-veckors kurs, det verkar skitbra! det vill jag gå på!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback