Ring ring

Telefonen ringer. Klockan är åtta på morgonen. Jag har sovit i drygt sex timmar och kroppen skriker efter mer. Det var jobbet som ringde. Djup suck. Jag ringer upp. Kocken är jättesjuk och frågar mig om jag kan rycka in. Mmmmmm okej då... SUCK.... När jag reser mig upp ur sängen känner jag febern slår mig i pannan. När jag kom hem genomsur efter regnet igår så satte det tydligen sina spår. Jaja jag kan ju knappast ringa o säga "du förresten jag är också sjuk".
Biter ihop och åker dit. Efter två timmar sticker han och jag fortsätter på egen hand. Han verkade lite trött men inte mer. Måttligt irriterande när han dessutom varit ledig i tre dagar precis och ringer in mig för något som verkade vara något i stil med en förkylning.... Och inte ens ett tack.

Så ja jag har spenderat största delen av dagen med att vara riktigt irriterad samtidigt som jag försökt hålla febern i schack...

Inom Mästerlivs efter jobb. Köpte:

Chardonnay vinäger
Cajun krydda
Liquid smoke
Agar-Agar
Ben & Jerry's Bohemian Rasberry
Pringles Paprika
Ice tea peach
Tranbärsjuice
Estragon

Gick därifrån 340 kr fattigare men själsligt rikare (?).
Ja ikväll är det iaf mys i soffan, fokus på att få ner febern och massor med sex and the city och filmer. Filip är i Göteborg hela helgen på svensexa så nu ska det bli fokus på mig. Imorgon ska jag iväg med Marlene och hitta den perfekta presenten till Tilde. Söndag är det söndagsmiddag med föräldrarna. Inte alls fel :)

Nästa vecka är det jobb mån-tors. Lördag är det party hos Tilde.
Söndag ska jag iväg med Raffe och familjen på svampplockning. Ja jag tycker faktiskt att det är mysigt :P Dock tycker inte min man det så han slipper och får slita på jobbet ist :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback