100 000 kr

Ja det är faktiskt inte så mkt pengar nu för tiden. Hundra tusen kronor kan man smälla snabbare än vad man tror och i dagens samhälle får man inte så mkt för det.
Men jag tyckte det ändå var rätt roligt att paret som vann 100 000 kr i nyhetsmorgon hade följande svar på vad pengarna skulle gå till:
Tilde:    Vad ska ni lägga pengarna på?
Paret:   Vi har inte riktigt tänkt på det...
Tilde:   Men nånting måste ni väll funderat på? En resa kanske?
Paret:  Ja en resa hade varit härligt... Till Gran Canaria!!

Lite gulligt att man väljer Gran Canaria när man precis vunnit en sådan summa. Visst jag hade velat lägga pengarna på olika saker om jag hade vunnit. Men jag hade nog valt ett mer exotiskt resmål än så om jag hade vunnit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback