Doften sprider sig i lägenheten

Det är en märklig blandning av dofter men allt luktar juligt.
Det blev en boeuf bourgogne till mig och älsklingen ikväll när han kommer. Så det luktar rött vin, mustigt och lite rökt av sidfläsket.
Sen blev det en massa pepparkaksbak och jag är klar med alla husdelar utom till ett av huskropparna. Det blev en massa delar och imorgon ska dem förhoppningsvis limmas ihop.
Jag har kokat gröt för fullt och det får nog bli en skål till frukost imorgon :)
Blev inga piroger idag men förhoppningsvis blir det imorgon. Det är också en massa meck och tar riktigt lång tid att göra.

Jag har fått pyssla något ofantligt idag och dagen har bara rusat iväg. Jag kan bli frustrerad när saker och ting tar tid men på något vis tycker jag att pepparkakshusbyggen är underbara :)


Imorgon har jag tvättid och jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska utnyttja den eller inte. Beror lite på när Filip ska åka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback