Första gången på Helsing

Igår blev det mer än en drink... Vi hade det småmysig här hemma. Filip drack öl och jag drinkar. Hade dock inte riktigt känslan för det igår och dem sista jag blandade smakade bara sprit :S
Sen kom Filips kompis Patrik och hämtade oss efter att ha jobbat och vi åkte hem till honom.
Blev en öl där och lite småprat i allmänhet.
Beställde taxi och blev lämnade utanför Utposten. Både jag och Filip var sugna på att testa Helsing så så blev det.
Beställde två öl till dem och en basil mojito till mig. Fick som svar på att hon skulle komma ut med min drink strax och vi satte oss i vad dem kallar champagnerummet.
Riktigt mysigt med en stor bred soffa i röd krossad sammet. Både Filip och Patrik var imponerade och det kommer nog bli fler gånger där.
Dock kunde dem haft lite högre musik. Man anade bara lite jazzig musik komma från matsalen och nere i bistron var det också bara en aning i bakgrunden. Man vill ju ha en lagom nivå så att man kan föra att normalt samtal men du vill inte ha knäpptyst.
15 minuter gick och jag hade fortfarande inte fått min drink. Då kom hon och sa att basilikan var slut och frågade om det gick bra med något med "strawberrys" ist. Jadå det blir säker bra. Ytterligare en kvart gick och jag skulle gå ner och fråga hur det gick. Självklart hade hon kommit från matsalen precis då och bett om ursäkt till grabbarna för att det tog lång tid. Jo tjena 30 minuter på ett ställe som sammanlagt hade typ 20 gäster och 5 servitriser... Tänk en packad lördag med väntetid på 2 timmar för en drink :P
Dock var faktiskt drinken riktigt god och värd dem 94 kronorna. Jag anser iofs att man ska ha alla ingredienser hemma när man har en drinklista. En drinklista som känns väldigt intressant och inbjudande.

När vi kände oss klara där blev det sen utposten. Helsing stänger ju 24.00 och då käne vi oss inte riktigt klara. En red bull rosé och lite nachos kändes inte alls fel. Massor med småprat och utposten kan faktiskt kännas ganska okej en tisdagkväll med lite alkohol i kroppen och lite folk på stället. Ska man bara sitta och småprata så är det ett bra ställe.
Klockan ett begav vi oss hemåt och runt halv två landade man väll i sängen.
En riktigt bra tisdagkväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback