Juluppehåll

Ja det har ju blivit ett sådant :) Dem flesta har väll det eller hur?

Julen har varit helt underbar. Först firade vi med Filips familj på lillejul och sen var det jag, mamma och pappa på julafton. Alldeles lagom med lite julmat och sen slappande i soffan till Tomten är far till alla barnen :)

På juldagen sorterade jag i förrådet hos mamma och pappa och rensade bland allt från gamla CD-skivor till skolböcker.
Hittade en del dagböcker och gamla anteckningsblock där det stod en massa roliga saker. Skrattade en hel del när jag stod där i allt damm :)
Hittade en torkad blomsterkrans jag hade en midsommar när jag var 15. Min lilla söta vita mössa med "Eva" broderat i rött låg bland min stickning jag hade försökt mig på i syslöjden i nian...

I fredags var det trerätters hos familjen Axelsson och sen sov vi gott allihopa. Alla var lite halvsega efter allt julfirande hit och dit.

Idag började morgonen med att städa kontoret och nu ska jag snart plattånga håret och förbereda mat inför nyår. Vi ska vara hos Filip och blir 16 pers. Jag som inte har fått laga mat på ett tag kände att detta var ett ypperligt tillfälle att ta itu med det så jag erbjöd mig att hjälpa till med allt och ingenting :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback