Nyårspyssel

Ja det är vad dessa två dagarna har gått ut på.
Igår var jag först på Systemet och handlade skumpa, sen lite annat småfix på väla och sen IKEA på jakt efter brûléeformar. Dock var dem slut så vi/jag fick tänka om.
Träffade Elin på MAXI och handlade en massa massa mat. Lite smått förvirrat när man ska handla för över tusen kronor, scanna och försöka ha koll på att båda scannar sina saker och att inget blir scannat två gånger. Ja det blev iaf ingen avstämning vilket vi nog ska vara glada för...
Åkte till Lerberget och packade in alla tusentalls (nästan) kassar och jag la mig på soffan med Filip. Han tar ju alltid en liten tupplur efter jobb när han har jobbat förmiddag... Kunde dock inte somna så jag gick ner och började mecka med maten. Slängde ihop en mangosorbet, cheesecake, fruktsalsa och lite annat smått och gott.
Sen lagade jag carbonara till oss. Kollade på Snatch och somnade sen lagom tidigt.

Filip stack till jobb halv sex och då låg jag kvar och snarkade. Halv nio var jag uppe och hoppade och då blev det en dusch följt av mer matlagning. Elin, Åke och Karin kom och höll mig sällskap och vi har gjort en massa idag faktiskt...
Förrätten är nästan klar, vi har gjort 3 gratänger, marinerat en massa kött, tzatziki, rödvinsky, kantarellsås, semitomater, rödlöksmarmelad och en massa mer. Duktiga har vi varit iaf :)

Imorgon blir det först att sola sen duka, fixa till oss och det sista på maten. Känns som att vi ligger bra till iaf :)

Hoppas ni andra får ett lika bra nyår som jag iaf! Förra året var helt okej men detta kommer bli enastående.
Inte minst för att jag i år har en supersöt pojke att pussa på tolvslaget :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback