2008-02-10

03.00 Mamma och pappa hämtar mig. Har inte direkt sovit nånting sen klockan 08.00 och det börjar kännas. Jaja jag kan sova lite i bilen...
Sussar sött och våra beräkningar att det skulle ta drygt en och en halv timme till Kastrup stämde inte.

04.00 Lämnas på kastrup. Puss och kram ha det bra. Skulle checka in senast tre timmar innan flyget gick så ja då var jag ju i god tid... Dem måste ju börja incheckningen vid fem tänkte jag... Nix klockan sex (tre timmar innan flyget gick) så öppnade dem incheckningen. Då hade jag stått och stirrat på den där enorma skylten i två timmar och svurit över att jag packat ner mina glasögon och därför hade svårt att se...

07.30 Checkade in vid gaten och satt där bredvid ett gäng korkade danskar som pratade högt och ljudligt om typ hur korkade dem var. Dem få minutrarna dem var tysta ägnade dem åt att stirra på mig och mina bröst...

09.00 Planet lyfter. Maten var katastrof. Kött eller kyckling? Ehm jag valde kött. En liten 75 g köttbit med pyttelite stekt potatis (sånna fyrkantiga bitar som blivit mosiga av kondensen) och nån form av sås och lite broccoli och morötter... Åt den lilla bullen, lite potatis och lite sallad...
Sen var det snacks och massa skit efter det. En baguett som smulade ner hela mig. Hade ett halvt ton smulor i urringningen....
Sov lite, kollade på nån film med Scarlett J och läste en bok av Martina Haag.

12.15 Landar i New York (lokal tid). Sjukt mäktig känsla att glida över staden.

13.00 Klar med securety snabbt och lätt. Han frågade vad jag jobbade med och när jag svarade kock frågade han vad min speciallitet var. Var skitnervös och visste inte vad jag skulle svara och sa att jag var rätt ny osv.
Min väska kom direkt på bandet och det var bara bort och dumpa den till nån black guy som var allmänt otrevlig och sur. Ringde Makke.

Hittade honom långt om länge och fick åka en liten tur i hans bil i jakt på parkering. Hum följa skyltar och stanna vid rött var inte hans grej ;) O så skyllde han på att jag störde honom :P
Köpte vatten och satt och snackade en massa skit. Gött med en svensk röst på typ 12 timmar.


15.00 Mitt flyg skulle bli försenat en och en halv timme stod det men jag checkade ändå in en timme innan för säkerhets skull. Man vet ju aldrig hur det strular till sig annars. Sa bye bye till Makke och hej hej hallå till ännu mer säkerhetskontroller. Skulle ta av mig skorna... Jo nog lätt med mina tighta svarta stövlar.... Men ja det gick. Observerade också att alla hade vita strumpor... Verkligen alla... Utom jag :P

17.33 Nu skulle flyget egentligen gå... Snöade plötsligt utanför....

18.10 Den tiden höll dem inte heller nä...

18.33 Dem påstod att flyget skulle gå nu men vi gick ombord nu. Alla rusade på huller om buller...

19.30 Planet lyfter från Newark och jag får en fantastisk utsikt över ett New York. By night. Helt magiskt!

22.30 Planet landar i Fort Meyers och en sjukt glad Tilde möter mig :) Hämtade ut väskan och sen våran hyrbild. En riktigt cool sådan :P Tog dock lite tid innan man vande sig vid automatare.....
Kom till stället där Tilde bor och hälsade på hennes 3 rumskompisar och en amerikan som tydligen har första tjing på mig (enligt honom själv...)... Det kan han dock glömma rätt snabbt. Inget kex han inte :P

0?.?? Efter att ha packat upp och börjat dricka på en corona (light....) så somnade jag gott i Tildes säng.

Kommentarer
Postat av: Carina

åh USA. Gott. Minns när jag å magnus flög över New York, hur maffigt som helst. Hade en privat guide i from av en tant som gärnade pekade och berättade om alla byggnader ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback