Underbara ledighet

Igår blev en alldeles underbart mysig dag för min del. Inte nog med att man vaknade upp bredvid världens sötaste, han skulle ingenstans :) Är ju van vid att när vi vaknar ihop ska vi iväg efter bara någon timme. Men inte den här gången inte.
Frallor till frukost. Bara en sånn sak... Jag äter numera frukost.
Pojkvännen ska köpa nya högtalare så på med skorna och promenerade ner till stan. Borde vi göra oftare by the way. Vet inte varför men det är oerhört sällan vi går ner dit. Antingen blir det BMW eller Volvo...
Jag skulle köpa stay-ups men hittade inga. Gick in på Espresso House och köpte vars en galet varm latte. Tog typ tre år innan vi kunde börja dricka så vi satte oss på en bänk och tittade på folk. Filip är rätt bestämd över vilken ras vi ska skaffa om vi ska skaffa hund men jag är rätt så bestämd över vilken vi inte ska ha. Så därför frågar jag var och varannan gång jag ser en hund om vi inte ska ha en sådan hund ist... Allt annat än en fransk bulldog som ska heta Bengt ;)
Vi tog landborgspromenaden hemåt och gick genom kyrkogården vid lasarettet.
Tycker det e lite mysigt att gå där och titta på fina gravstenar och speciellt när yrkena är utsatta på stenen. Tycker att det är intressant att man var så stolt över sitt yrke att man ristade in det så att det skulle stå där i ett par hundra år.
Var väldigt många det stod "bärare" på.

Hemma i soffan och myste med lite scrubs och film. Bort till coop och handlade.
Ryggbiff, bea, pommes, tomatsallad och lite champinjoner satt riktigt fint.
Efter det blev det chips och dipp. Öl till Filip och drinkar till mig. Var speciellt nöjd med min drink med bacardi melon, rabarbelikör, mynta och annanasjuice....

Såg ett gäng filmer och somnade gott i sängen vid tolvtiden.

Idag ska filip ha en heldag med grabbarna. Jag själv ska först ha en halvdag med mig själv och göra sånt där mysigt som ansiktsmasker, fotbad och allmänt pysslande. Sen ska jag hitta på något med John ikväll. Var ett tag sen vi umgicks så det kan ju inte skada.


Ni får ha en underbar dag!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback