Hum fredag idag va?

Ja jag har ju rätt så kass koll på veckodagarna. Har ju ett jobb som snurrar till det lite för mig :)

Igår jobbade jag mellan 19.00 och 21.00. Snabbt färscha till sig lite och hoppade in i bilen tillsammans med Tilde.
Tankade och grät nästan när jag skulle betala 600 kr för full tank. Körde ut till Fleninge för att överraska Marlene på hennes examensdag. Men det var mer vi som blev överraskade när vi kom dit och alla hade stuckit. Jahapp... Hade ingen riktig koll på vart det var dem hade flyttat så Tilde började knacka på hos grannarna för att fråga medans jag tyckte det var pinsamt och ville ringa Marlene. Blev till sist informerade om vart hon bodde och en granne släppte snällt in oss. Dröjde en stund innan dörren öppnades och Marlene blev minst sagt förvånad. Hon visste ju för det första inte om att Tilde var hemma och hon trodde att jag skulle jobba hela kvällen.
Fick se lägenheten och kort därefter bestämdes det att det skulle drickas drinkar i stan. Gött mos!
Så jag körde in oss och parkerade. Drack lite asti på vägen vilket kändes lite halvsunkigt men det kunde kvitta. Gott var det iaf.
In på bara vara sen ner till hampan och stod där utanför och störde oss på alla packade studenter. En sväng till Dahlbergs, en till utposten. Dahlbergs var också massor mer studenter medans Utposten var helt tomt.
Tempel kanske? Nix också fullt med packade studenter. Fick tips av vakten om att Zoo Bar var studentfritt och mkt riktigt. Dock var där en massa andra störande faktorer där.
Satte oss ner och efter en stund joinade Filip och hans vänner oss. Dock blev störningarna så påtagliga att vi drog vidare. Hamnade till sist på Utposten som nu var packat med folk. Tog en h*vetes lång tid innan det gick att komma fram till baren. Filips vänner drog hemåt och vi fyra satt kvar till stängning. Rätt lagom att sticka hemåt. Blev iofs en tur inom Max...

Tvättiden klockan nio imorse var måttligt rolig. Eller ja jag hade ju tvättid från sju men det fanns ju inte en chans i världen att jag skulle orka mig upp då...

Bakis, mensvärk och typ 4 timmars sömn... klockrent...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback