Dagens samtal till Polisen

Klockan 00.35 ser jag mitt handtag till ytterdörren tryckas ner. Sen bankar nån lite på dörren. När jag tittar ut är det helt mörkt och efter ett tag ser jag en kille stå och leka med en tändare.

Psykbryt och ringer polisen. Ringde först 114 14 men efter att ha varit först i kön i 5 minuter ringer jag 112. Vi skickar en bil får jag till svar.

Larmcentralen: "Har du portkod?"
Eva: "Nej bara nyckel"
Larmcentralen: "Kan du komma ut och öppna när polisen kommer?"
Eva: "Skojar du eller? Idioten står ju precis utanför dörren!!!"
Larmcentralen: "Eh eh oj ja... eh... vi löser det"

Nu är klockan 01.35 och inte ett knyst från polisen. Imponerande.

Ja grabbarna i lägenheten bredvid kom precis och då var där ingen annan där ute... Fan va jag saknar att ha Sandra där uppe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback