Jaha....nssons...

Min favoriträtt är helt klart mammans janssons frestelse. Ingenting slår den och jag kan lätt äta bara det på julafton. Så idag kollade jag i kylen och funderade vad man skulle kunna slänga ihop till middag. Tja där fanns ju potatis, lök och ansjovispasta. Och det är ju typ påsk nu så då är det väll godkänt att äta janssons frestelse?
Ansjovispasta är något nytt påfund som kom till i julas på grund av att det tydligen varit ett dåligt ansjovis-år. Så då är det typ ansjovis på tub. Funkar fint för mig iom att jag inte gillar stora bitar ansjovis i min jansson.
Skulle försöka klämma ut den där äckliga gråa geggan ur tuben men det hade på något vis blivit stopp och fastnat. Så jag klämde och hoppades på att det skulle gå men nix hela tuben sprack och det var äcklig gegga över hela min spis...

Dessutom får jag aldrig den som mamma. Hon använder dock inte den här pastan som jag gör utan kör the real deal... Borde kanske ta det nästa gång...

image228

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback