Kulturell

Ja det får man väll säga att man var igår :)

I lördags var man ute med Emelie på jobb en vända. Var kul att träffa Fredrik som numera bor i Göteborg.
Kom hem och var sådär lagom lullig. Försökte somna men ja det gick ju sådär...  Förr kunde jag däcka direkt när jag kom hem och sen sova till fem på eftermiddagen... Nu ligger man ist och vrider och vänder sig och vaknar titt som tätt.

Så halv elva var jag uppe och fixade till mig så att jag såg hyffsat levande ut. Tog en promenad ner till stan som inte direkt fick bakfyllan att mildras....  Träffade John, Elin och Lenni för att käka brunch på Brooklyn. För 99 kr var det ju helt okej. Sneade dock på våffeljärnet.. Jävla skit... Rastlös som man är orkade man ju inte vänta och skulle kolla om inte den var färdig snart... Allting blev klibbigt och den fastnade som fan... Ägaren fick syn på mina tappra försök medans John stod och fnissade och glatt berättade att jag var kock. Ägaren skulle sen högt och ljudligt förklara för mig hur man gör våfflor... Som om jag inte visste det.... Jag stod och surade bredvid medans han dumförklarade mig för alla som gick förbi. Grrr!!
Sen när vi gick sa han nått i stil med "du blev väll inte sur när jag skojade med dig"... Nä jag blev sur för att du var en fullständig idiot!!

Sen gick vi bort till Dunkers och kollade på Sally Manns fotoutställning. Rätt schyssta grejer men vissa var lite väl creepy. Visst hennes bilder på hennes barn var vackra men jag vet inte rikitgt om jag hade velat ställa ut nakna bilder på mina barn...
Sen så ska vi inte prata om hennes hund... Hunden hade dött så hennes familj flådde den (?) och grävde ner den.... Sen efter ett halvår så gräder hon upp den och arangerar kvarlevorna och plåtar det (????)... Vet inte riktigt om man är helt hundra om man gör en sådan sak...

Sen gick vi in på Lenke Rothmanutställningen och ja det var ju... Speciellt.... Vissa saker var kul att titta på men andra saker var bara helt flummigt och konstigt. Gillade dock hennes "Sten på tyg"-tavlor :)

Ja sen såg vi ju dem andra utställningarna också.... Dock inget som var så sjukt intressant... Gick in i butiken och tittade lite där. Hittade grymma målarböcker som mina kids kommer ha :) Graffiti is da shit!

Sen traskade vi bort till Billeplatsen där jag och John sa hejdå till Elin och Lenni. Ja jag hade ju inget vettigare för mig så då kan man ju lika bra umgås lite för en gångs skull.
Gick bort till Pressbyrån och fönstershoppade. Finns verkligen tidningar för alla...

Bestämde oss för att det var dax för John att få se min lägenhet. Så upp till mig och satt där och snackade lite skit.
Inte fel det inte.
Tydligen har jag en fin och väldigt vuxen lägenhet :)
Magen började kurra så vi gick bort till Tresaloniki (heter den så?) och käkade souvlaki.
Sen gav John sig hemåt och jag totaldäckade i soffan....
Vaknade till vid tio och förflyttade mig in till sängen och sov där 12 timmar....

Kommentarer
Postat av: John

Ja det var en nice söndag. :)

Angående din vuxna lägenhet, tja. Jag kan ju bara jämföra med Annerovägen, då fick man ju gräva sig in i ert vardagsrum genom drivor av radiostyrda helikoptrar och TV-spel så va fan :P

2008-03-11 @ 13:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback