Tänt på tredje våningen

Jag parkerade på GA-skolan. Hoppade ur bilen, låste och korsade gatan så som jag gjort typ tusen gånger.
Jag såg hur lamparna lyste på tredje våningen och för en kort sekund tänkte jag samma tanke som jag gjort typ tusen gånger. Sandra är hemma.
Sen insåg jag det som nästan var en hemsk känsla just då. Nä Sandra är inte hemma. Sandra bor inte där längre. Det är inte Sandra utan någon annan och det står inte Johansson på dörren längre.
Mycket insikt på bara några sekunder.
Saknar ju Sandra där uppe men jag har ju lärt mig att leva med att hon bor där borta ist. Hon försvann ju inte för det liksom. Men det känns lite extra nu när det är definitivt inte hennes liksom. Hon har inte bott där på ett par månader men nu vet man att man inte kommer sätta sin fot där igen.
Den lägenheten var ju typ mitt hem i sommras och vi gjorde en massa galna saker där.

Vi spelade TV-spel i brassestolarna och jag spöade skiten ur Nicco i bilspel ;)
Vi drack en massa massa vin och tappade uppfattningen om veckodagar.

Vi satt i sängen och åt kex med ost efter en galen kväll ute.
Vi somnade i vars en hörna av soffan. Den som sov innerst stoppade alltid ner benen i springan där.

Vi åt magnifika frukostar med massa olika sorters flingor, marmelader, juicer och allt annat som hörde till.

Vi kastade diverse saker ut genom hennes köksfönster. Godis,
brända formfranskemackor...

Vi skrapade ner tapeter med osthyvel och målade sen väggen röd... 6 gånger...

Vi skruvade ihop möbler och satte ihop lampor.

Vi somnade men benen inflätandes i varandra och höll ofta hand.

Vi grät, vi skrattade, vi biktade oss, vi var nostalgiska, vi var vuxna, vi var omogna, vi åt chips innan maten.

Vi mötte kärlek och vi mötte hångel.

Vi sjöng karatefylla...

För att avsluta denna nostalgiblogg så kommer videon till en av dem låtar som får mig att tänka på den här tiden som mest:




       
                 

Kommentarer
Postat av: LINN ANDERSSON

natti=)

Postat av: Sandra

Naw :)) Längesen jag lyssnade på den låten dessutom ;) Du får gärna komma hit o sova mellan mig o nicco NÄR du vill ;)

2008-03-28 @ 10:10:24
URL: http://sandrainthecity.blogg.se
Postat av: Dessi

tragiskt! men sandra finns ju inte så långt bort ;) puss på dej gumman! (den låten får mig nästan att bli utgångssugen...)

2008-03-28 @ 19:25:35
URL: http://dezzys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback