Arg som ett bi

Jahapp nu ringde jobb idag igen. Kan du jobba ikväll Eva? Nej det kan jag inte... O så blir dem sura för att jag inte ställer upp. Jaha men det har varit schemalagt sen tre veckor tillbaka att jag ska vara ledig. Ja egentligen skulle jag varit ledig fem dagar men nu blev det bara fyra för att jag var snäll och ställde upp i onsdags. Trotts feber och ögoninflammation. Men jo tack.
Sen ringer dem och frågar om jag kan vara tredjeman varje kväll. Är det konstigt att jag planerat min ledighet??
Sen får jag som svar att då får han schemalägga mig som tredjeman i fortsättningen då då. Eh ja det låter väll rimligt kan jag tycka? Speciellt med tanke på att jag är schemalagd som det dem kommande tre veckorna?
Åhhh jag blir så förbannad!! Står det ledig på mitt schema betyder det tydligen "ring gladerligen hur mkt ni vill". Står det på någon annans schema betyder det just ledig.



Kommentarer
Postat av: Tobijas

då börjar du förstå hur det är hos oss oxå. annika blev förbannad för att jag inte ville jobba tre helger i rad och va tvungen att va ledig nästa helg.

2008-05-23 @ 16:40:58
Postat av: Carina

Samma sak på vårt jobb! Ok att man säger nej ibland. Men att sjukanmäla sig kommer icke på fråga! Det är typ.. förbjudet :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback