J*vla skitdag

Dagen var helt underbar. Tills jag klev in på jobb igår och fick en riktigt dålig känsla. Det var någonting som inte var helt rätt. Och sen gick allt fel.

Hade en bokning som skulle komma klockan nio. Bara det var drygt iom att köket stänger då... Sen att dem var en haltimme sena gjorde det inte bättre. Sen ville dem ha viner vi inte har på Papi så Patrik fick hämta från Oz emellan. Sen gnällde dem över att saker o ting tog tid trotts att dem fick både förrätter och varmrätter direkt.
När jag skickade ut varmrätterna sa jag direkt att jag inte var nöjd med tallrikarna som hade gått ut. Och ja där kom två lamm tillbaka. Dem ville ha det mer stekt. Så jag stekte på det. Sen fick jag tillbaka en av dem igen och han ville ha en entrecote ist :(
Det där var verkligen som en lavett för självförtroendet. Har aldrig fått tillbaka mat när jag jobbat själv i köket. Och när lammet kom tillbaka andra gången var det faktiskt perfekt.
Blev en massa gnällande om allt möjligt trotts att Emelie sprang där hela tiden och passade upp dem och fyllde på glasen.

Ja ett rent helvete iaf och när jag skulle ta golvet så exploderade slangen och det var vatten överallt...
Kom hem strax efter ett. Ångest.

Idag är en ny dag och jag får hoppas att det är en bättre sådan.

Kommentarer
Postat av: Dessi

O fy, det där lät inte roligt... Vad var det för ett konstigt sällskap?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback