Underbar helg

Jobbade hela dagen i söndags och var sjukt mör i kroppen när jag kom hem.
Igår vaknade jag och duschade, städade och diskade en massa så det såg skapligt ut här hemma.
På med en gosig tröja och åkte hem till Axelssons där hela familjen Axelsson OCH Åknert var samlade. Typ 15 pers runt ett bord där det vankades mat.
Först en massa prat och trams för att sen samlas i soffan där dem tvingade stackars Filip spela upp filmer på honom och storebror när dem var små :P Julen 92 var riktigt rolig att titta på. Han var en riktigt söt kille även som liten ;)
Sen smög jag ut i köket och hjälpte Yvonne med middagen. Trattkantarellsoppa till förrätt, mumsigt värre. Sen när vi satt där inträngda runt bordet och temperaturen steg till 27 grader var det dax för bönderna utanför Lerberget att gödsla tydligen så fönsterna fick stängas och temperaturen blev smått olidlig.
Fram med kalkon och klassiska "gåstillbehör". Gissa vem som fick ta sig an att skära upp den gigantiska fågeln ;)
Äppelkaka till efterrätt och det var precis att den gick ner.
Riktigt trevlig kväll och båda familjerna är oerhört sociala och öpnna. Man känner sig alltid välkommen i deras sällskap. Lille bäbisen Ebbe tyckte att jag var oerhört rolig tydligen och skrattade hela tiden när han tittade på mig. Söt liten krabat och Filip var minst lika söt när han skulle ge sig på att hålla den lille krabaten ;)
Retade Filip och sa "tänk när du står där med Kalle/Filippa!". Det var dock inte roligt verkade det som ;P
Filip körde hem på kvällen. Fanns ju inga lediga sängar i det huset :P

Åt frallefrukost med varm choklad, paranötter och färskpressad apelsinjuice. Sen åkte vi ut till mamma och pappa och vattnade blommorna.
Efter det åkte vi ut till Axelssons igen. Jahapp dax för lunch.... Vi som knappt hade svalt frallorna... Men det var en god gryta och visst fick man ner lite. Och någon matsked glass till efterrätt sen sa det stopp.
Sa hejdå till Åknerts och hjälpte Mats och Yvonne att få lite ordning i köket. Sen satt jag och Yvonne och pratade recpet och inredning. Filips föräldrar är som mina och vi fungerar så bra ihop.
Gick upp till Filip som spelade X-box. Tittade på lite och sen slummrade jag till en stund i soffan.
Magen började kurra och en pizza får man väll iaf unna sig en söndag. Så Pizza Jour och "50 first dates" blev en underbar kombination. Myste lite mer och sen begav jag mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback