Friveckor! I löööv friveckor!

Nu har pojkvännen frivecka. Det innebär en massa tid över till mys och skojigheter.
Igår jobbade jag men hade ändå tid att bli utbjuden på lunch ;) Köpte ett par fina silverörhängen från SNÖ innan dess. Efter lunchen på Golden Bamboo blev det en vända ner till Piazza för att köpa vars en kaffe, en tryffel till mig och två stora vita persikor. Såg så sjukt goda ut.
När vi kom hem var klockan halv ett och vi satte på en av mina favoritfilmer. Kalle och chokladfabriken :) Älskade boken när jag var liten, älskade iofs allt med Roald Dahl...
Hade det riktigt mysigt i soffan och vred och vände på oss för att mysa med hela kroppen :P
Tog en liten nap innan jobb. Behövdes med tanke på huvudvärken som låg lite i bakhuvudet.
Kom till jobb och det var en 8:a bokad. Men det kändes rätt lugnt även om jag skulle köra det varma själv och bara stå där med en praktikant hela kvällen.
Klev in folk redan klockan sex när vi öppande. Och efter det rullade det på rätt bra. Lite smått störigt när 8:an beställde:
1 Entrecôte medium
1 Entrecôte medium rare
1 Entrecôte medium well
1 Rådjur
1 Kungsflundra
2 Kyckling
1 Ceasarsallad

Då drog jag en djup suck och bet mig i läppen...
Men det löste sig det också.
Började packa ner allting kvart i nio (köket stänger nio) och allting var i princip plastat när telefonen ringer. En fyra från grand hotell... Bajs...
Blev trerätters och allting skulle upp igen och spisen sättas på.
Kom hem halv tolv, jag åt knäckebröd och Filip åt kycling med mango chutney. Jag drack en cider och började känna mig packad... Somnade gott båda två vid ett :)

Ikväll ska vi till Åke och Elin och äta tacos tillsammans med svärföräldrarna. Imorgon ska vi troligtvis hälsa på mina föräldrar. Torsdag jobb och Filip ska på kick off. Så ser denna veckan ut so far :)


Kommentarer
Postat av: Carina

Oh i lööööv hundvakter ;)



Vänta nu här.. jobbade du endast i köket i tre timmar? Är det allt mangör? och sen är det städning och grejor? eller?

Postat av: Carina

YAY! Men ska jag vara ärlig så var dom faktiskt inte speciellt goda, inte så som jag minns dem. Men prova du och säg om jag har rätt eller fel..

2008-10-01 @ 15:29:01
URL: http://carinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback