Familj o vänner

I måndags sov jag hos mamma o pappa, i tisdags sov jag också där och i natt sov jag hos Filip.
Inte varit hemma på ett par dagar på gott och ont. Igår ringde ett bud som stod utanför min port och sa att han hade ett paket till mig. Troligtvis Asos som kommit, lite synd att man inte var hemma då för det kan jag knappt bärja mig tills jag får slita upp :P
Igår fyllde Marlene och pappa år. Pappa ville som vanligt inte att vi skulle fira men jag och mamma ville ändå göra nånting. Vi föreslog att gå ut och äta men efter många förhandlingar slutade det med att det blev hämtpizza och parfait med hallon...

Parfaiten blev himla god faktiskt... Citronparfait med maräng, lemoncurd och vit choklad.
Vispa 4 äggulor och 1 dl socker vitt och fluffigt. Vispa sen 3 dl grädde ganska hårt i en annan bunke. Vänd ner grädden i äggsmeten och smaksätt med rivet citronskal från en citron och 3 tsk limoncello.
Varva smeten i en plastad form med hackad vit choklad, lemoncurd och maränger. Ställ i frysen över natten! Smaskens! :D

Kommentarer
Postat av: Dessi

mm, det lät riktigt gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback