Ett äpple om dagen

Håller doktorn borta. Tveksamt... Borde äta mer äpplen kanske... Ja jag var hos doktorn idag iaf. Sprang ifrån jobb under lunchen för att få bättre tabletter för fossingen. Fick några tabletter jag ska ta med panodil. Deklofenak kanske dem hette... Kan det stämma Syster Löfvall? ;)
Sen tog jag upp det faktum att jag har lite svårt att andas genom näsan. Har aldrig tänkt på det själv men många har påpekat att jag andas väldigt tungt, bland annat Filip. O japp det var polyper på väg så jag fick något nässpray med kortison. Så borde de vara väck inom 3 månader.

Slutade på jobb klockan fem och gick rakt över till Gina för att kolla in dem slitna ljusa jeansen alla bloggat om. Helt slut i min storlek... 24 fanns kvar och 29... Jag e nånstans där emellan... Lite bitter och dem fanns inte ens kvar på hemsidan.
Gick bort till apoteket och hämtade ut mina mediciner och sen upp på Stadium. Min doktor hade nämnligen tipsat om skoinlägg dem skulle ha där till oss med hälsporre. När jag kom dit var det dock samma sort som jag redan har och dem känner jag inte någon skillnad med...
Gick upp till Koppi och köpte en fenomenal varm choklad :) Fem solar av fem möjliga! Mkt kraftig chokladsmak med liiite sötma för att slippa den superbittra smaken. Krämig och god och lagom varm för att kunna avnjuta den så fort som möjligt.
Gick förbi Olssons och passade på att gå in och se om Raffe jobbade. Mkt riktigt :) Snackade lite skit med honom och bestämde att vi måste ta en lunch/fika någon dag och att jag ska komma förbi med lite kakor nästa gång jag fått det från Falles :P
När jag passerade Kicks och Lagerhaus såg jag att dem har öppet till 19.00. Tja varför inte ta en titt när jag ändå inte har bråttom hem.
Blev en supersnygg svart-vit-randig plastmatta som jag letat efter lääänge. Pappelinamattor känns lite för dyrt för mig. Vill hellre kunna förändra lite oftare.
När jag kom hem hade självklart världens bästa man bäddat, plockat undan och diskat undan all disk. Han är helt underbar! Jag som var inställd på att behöva diska innan jag kunde ta itu med middagen :)
Middagen blev förresten följande:
Vitvinsbakad torskfilé med en varm potatissallad på amandinepotatis, grön sparris, salladslök och skalade gröna ärter samt brynt smör. En riktigt fancy men ändå enkel middag :) Mysmat för en i soffan.

Resten av kvällen ska tillbringas här i soffan med ett avsnitt av Ugly Betty och Desperate Housewives.
Imorron ska jag på make up rådgivning och sen träffa Dessi :D Yeeii!!! Som jag har saknat dig gumman!


Kommentarer
Postat av: syster sandra

diklofenak hihi =) en antiinflammatorisk smärtstillande tablett. puss

2009-01-14 @ 22:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback