Förkylningsfighten

Förkylningen vill inte ge sig. Stundvis gör det fruktansvärt ont i halsen. Typiskt att sånt ska hända dagen innan man ska provjobba...
Men jag sveper hostmedecin, varm choklad och äter glass och strepsil om vartannat.
Just nu sitter jag och mumsar på hemgjord kardemummaglass. Sjukt gott... Ett tag... Blir rätt så tjatig smak. Det smakar så mkt och är så kraftigt så det är svårt att äta mängder. Hum bra det kanske....
Ja jag ska göra mitt bästa imorgon iaf. Det e ju inte så att man inte jobbat sjuk förrut. Var värre när man hade maginfluensa förra året och fick springa på toaletten och kräkas titt som tätt...


Så nu håller vi tummarna för att halsen lättar upp sig till imorgon och att foten inte krånglar.


Kommentarer
Postat av: Carina

Ja.. du får inte vara sjuk imorgon! Absolut inte! Vill ha dig på jobb, ännu en kalaspingla bland tjejerna.

Postat av: PeepMEE

Jobbigt med förkylning. Du får se till att sova väldigt mycket. Pröva även att ta honung på en sked (uppenbarligen vidrigt att rent äta det, enligt mig i allafall) men det brukar vara väldigt bra för förkylningar.

2009-01-07 @ 09:24:40
URL: http://peepthatshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback