Helgen som har gått

Ja det har inte blivit mkt tid över till någon blogg här inte :P

I fredags jobbade man på Fahlmans fram till halv sju. Mötte John som jag inte träffat på huuur länge som helst.
Snackade om take away men efter massa velande gick vi till Mento ("Teaterrestaurangen Mento") som för övrigt har århundradets fulaste hemsida.... Första saken vi reagerade på var att man betalade 15 kronor för att hänga in sin jacka?? Vad va det om?? Sen när vi hängde i baren i väntan på ett bord upptäckte vi att det stod en sportflaska bland alla spritsorterna. Mitt bland alla flaskor en röd sportflaska med en stor nikelogga på.... Ehm okej?
Satte oss ner och jag tog ett glas rött och John ramlösa. Sen blev det BBQ-ribs till oss båda. Lite synd att dem inte har hemgjorda pommes men ja ja... Det var gott och man fick vad man betalade för tycker jag. Mkt mat :)
Bud på att gå dit i veckan med älsklingen som har frivecka...

Igår vaknade jag och hoppade in i duschen. Mamma hämtade mig vid tio och vi åkte ner till stan för att hitta byxor jag kan jobba i. Gick in på MQ och hittade direkt tre par svarta byxor som funkar fin fint. Och en kofta från Bruuns Bazaar som jag föll för :P
Bort till Stenströms med mamma och sen kändes det som att vi var klara. Har nog aldrig avverkat så mkt på så kort tid. Beslutade oss för att vi var tvugna att ha nånting i magen innan vi gick vidare så det fick bli en macka på Åhléns. Har riktigt svårt för Åhléns egentligen men vi stod precis utanför när vi började diskutera det så det var smidigast så. En macka med rostbiff, remoulad och rostad lök. Min favoritmacka :)
Gick in på Marc O'Polo där jag oväntat nog hittade precis ett sånt skärp jag velat ha rätt länge. Ett svart med nitar som lindas två varv runt kroppen. Riktigt snyggt och på rea! :D
Handlade två bitar lax och två bitar torskfilé på väg till bilen och åkte sen till Oj! där jag köpte en massa pålägg och grejer inför Filips frivecka :P Det går mer sånt då av någon anledning...
Hem till mig och lämnade lite grejer och packade lite inför en övernattning.
Åkte hem till mamma och pappa där det blev lite mys med cheesecake och sen en liten nap på soffan :P När jag vaknade blev det andra halvlek av Arsenal mot Bolton. Man måste ju vara insatt ;)
Sen lagade jag och mamma risotto med lax till mig och kyckling till dem, och lite sparris och körsbärstomater till det. Blev riktigt gott med ett glas vitt. Drack lite baileys och smakade på en mörk kakaolikör och en mörk rom. Lite provsmak av allt möjligt helt enkelt :)
Idag har det mest blivit att man myst runder hos mamma och pappa och tagit det lugnt.
Åkte och solade med mamma och sen lämnade hon mig tillsammans med en massa frukt och grönsaker och en spinningcykel som ska användas flitigt :P

Ikväll blir det att städa lite i klädkammaren och tvätta håret. Laga lite middag och sen ha lite söndagsmys i soffan.
Hur har ni andra tillbringat helgen?

Kommentarer
Postat av: Emma

härligt med söndagsmsy!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback