Ledig onsdag

Vaknade klockan åtta. Utvilad och lugn med Filip bredvid mig. Duscha, smink och kläder på och sen åkte vi båda till City Gross. Inte ofta vi båda är iväg och handlar. Brukar för det mesta jag göra själv när Filip jobbar så vi slipper sånt på vår tid tillsammans. Men idag blev det en snabb vända dit. Först frukost på Statoil dock. Tro det eller ej men Statoil på Ättekulla har faktiskt helt okej baguetter :)
När vi hade handlat åkte vi hem och jag började baka.
Vi skulle ju ha återträff med Londonggänget ikväll och jag hade lovat makroner. En söt liten kaka som jag var på jakt efter i London men som jag aldrig hittade. Jag tjatade faktiskt rätt mkt om dem där kakorna... Men idag fick jag kommentaren "Men var det sånna här kakor? Varför letade vi inte mer efter dem?". Det hade helt enkelt varit värt besväret att springa genom hela London efter denna trendiga franska kaka :)
Ja jag gjorde ju mina egna nu så nu behövs dem inte längre... Blev ca 100 st faktiskt... Gröna som smakade vanilj, gula som smakade citron och rosa som smakade hallon. Löfvall fick ett gäng också. Hade ju inte plats med alla.
När jag hade bakat ett par timmar behövde jag en paus så vi åkte ut till Familia där det blev en del fönstershoppande för mig och lite deo och ett spel till Filip.
Väl hemma igen med en halvdrucken MAX-milkshake återvände jag till makronerna och gjorde sen burgare, pommes och allt annat som man vill ha till en hamburgertallrik (bacon, ost, sallad, osv).
Klockan halv sju kom gänget och det blev som vanligt massa skratt, lite dricka och tävlingar som Filip höll i :)

Imorron är det först upp halv sju för att tvätta håret, diska lite och sen jobba.
Efter jobb träning och efter träning Lerberget och träffa Filip :)
Sen är det fredag och åter igen dax för burgare! Fast då på O'Learys med Löfvall och Peter! Gött! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback