Den som väntar på något gott...

Ja jag har ju som ni kanske förstått haft full rulle 24 7 under en period nu.
Avslutade min praktik i Mölle i lördags och fick riktigt goa presenter som tack för hjälpen :)
Så nu har man presentkort på två avsmakningsmenyer med vinpaket! Tackar tackar :)

Jag fick också med mig en massa god mat med mig hem. Mat som det bjöds på igår här hemma.
Oscar och Susanne var här och vi åt femrätters (sju om man räknar amiss och mellanrätt...) och drack riktigt goda viner till allting. Hade supertrevligt fram tills jag var tvungen att gå och lägga mig (skoldag idag).
Synd bara att man hade så galet ont i ryggen efter praktikveckorna att jag inte kunde sova en blund.
Så därför fick det bli en dag här hemma idag.
Hoppas att Isabella raporterar vad jag missat.





Saknar bild på amissen men det var iaf lättkokt vaktelägg med laxrom och till det ett chips på marinerat torskskinn.
Det fanns även tre sorters bröd som serverades med små burkar med späck (fettet man får när man steker en massa fett från t.ex. gris) samt olivolja.

Första rätten var en gul tomatgazpacho med marinerade vikentomater, saltad gurka och tomatgranité. Soppan serverades vid bordet.



Nästa rätt var halstrade pilgrimsmusslor med kokt hummerskjärt och serverades med en citronette och avocadocreme samt krutonger på brioche.
Sorry för den mindre lyckade bilden :P



Brynt kalvcarpaccio med tryffelaioli knaperstekt kappa (dem små bruna prickarna) och parmesan.



Lammrygg med rostade palsternackor med purjolöksaska, örtiga potatiskroketter panerade i panko och en svampkräm på kantareller samt slånbärssky. Garnerad med egenhändigt plockad harsyra.



Evas banana split. Karamelliserade bananer med mörk chokladmousse, ananasskum, vaniljglass och mangosorbet samt tropisk fruktsallad på ananas, mango och passionsfrukt. Garnityr ananaschips och mynta.



Det var vad vi mumsade på igår. Behöver jag säga att jag fortfarande är mätt?


Kommentarer
Postat av: Dessi

Dejten är spikad :) Du kommer hit?! :)

Postat av: carina

Att du orkar att grejja! :P Kul att du hänger med till cardan... halv 9 hos Linda har vi sagt. :)

2009-11-04 @ 10:17:30
URL: http://carinan.blogg.se/
Postat av: Dessi

Svar 1: Man ser ju klart skenorna lite på våra spottar ändå.



Svar 2: I wish! Tyvärr tjänar man inte så bra som man hade önskat. Många saker som står på inköpslistan och "vill-ha-"-listan.

2009-11-04 @ 22:29:26
URL: http://www.desireeochvarlden.blogspot.com
Postat av: carina

Jadå.. det är ok! :) Slå en plinga bara..

2009-11-05 @ 09:44:09
URL: http://carinan.blogg.se/
Postat av: S!!

så gott så gott =) o mysigt



Kram på dig

2009-11-11 @ 22:43:28
URL: http://originellt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback