Vad skulle det här vara bra för?

I tisdags tog jag mig i kragen och åkte till stan för att vaccinera mig. Jag försökte andas lugnt och varva ner ordentligt i bilen så att jag inte skulle bli så stirrig när det väl var dax. O sen sa det pang!
Mitt i korsningen utanför knutpunkten, bara hundra meter från läkaren, blir jag påkörd.
En stirrig kärring som var sen till ett möte. Tack o lov kom mamma i korsningen samtidigt och så allt som hände. Med tanke på att hon e van vid åkeriet och allt som kan hända där hade hon självklart en skadeanmälan i högsta hugg. Så då fick vi den ifylld direkt. Tanten hade annars tänkt lämna sitt mobilnummer till mig och sticka på sitt möte men det fick hon snabbt glömma.

Sen var det ju dax för sprutan. Stå i en lång kö där man hela tiden fick höra "NÄSTA!" gjorde mig ju inte mer sugen och mer bekväm. Efter krocken var ju dessutom pulsen uppe på 190!
Usch o tvi!
Men det gick ändå förvånandsvärt bra när jag väl satt där på den obekväma klappstolen... Var dock måttligt mysigt när jag vred huvudet och trodde att hon var färdig (hon hade gått nån meter bort) och då hänge sprutan kvar i min arm!!

Ja nu e man iaf vaccinerad och har legat hemma med feber i två dagar... Nu har jag bara ont i armen...


Kommentarer
Postat av: Maajjah

usch vad hemskt med sprutor :o

Jätte fin header på din blogg btw :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback