Mysdag!

Igår hade jag och Filip en riktigt mysig dag :)
Först var det dem vanliga morgonrutinerna invävda med lite tvätt och sånt. Jag tog ju tjugo gånger så lång tid som Filip men det är ju så det brukar vara.
Sen åkte vi in till stan och jag köpte en topp på H&M och spanade lite på electa. Sen gick vi till Bara vara och åt lunch. Ryggbiff med café de parissmör. Köttet var riktigt segt och potatisen smakade som att den blivit uppvärmd tjugo gånger... Inte särskilt gott tyvärr och jag blev lite besviken :/ Har aldrig varit missnöjd där tidigare. Tog en brülée till efterrätt för att rycka upp humöret och den var helt okej. Sorbeten man fick till var dock ingen höjdare... Någon färdigköpt variant som var riktigt isig... Men ja ja man gnäller ju aldrig när man sitter där som gäst :P

När vi var klara där gick vi bort till Piazza och köpte lite salami, lufttorkad skinka, bröd och lite marinerade kronärtsskockor.
Åkte hem till Viken och slappade lite här hemma och sen åkte jag iväg och handlade.
Åkte först till Bär & Grönt som är en butik som säljer blommor, växter och allt möjligt till trädgård och så. Men även grönsaker och frukt. Där hittar man riktigt fina grönsaker, närodlade till riktigt bra pris. Mkt av det dem har hittar man inte alltid på MAXI eller City Gross. Så igår köpte jag lite Vikentomater, gula och lila morötter, jordärsskockor och en massa massa annat.
Sen körde jag vidare till
Oldsbergs ost i Höganäs. Har sett butiken många gånger och funderat på att gå in där men det är ju så sällan man kör förbi i Höganäs :P
Riktigt fin butik med en massa goda grejer! Köpte parmesanost, brie, en baguette från Café Château Fôret i Helsingborg (deras bröd rekomenderas STARKT!), savoiardikex (kanske ska göra mig en tiramisu nån dag) och sen blev det en påse grisini också :)
Vidare till City Gross för att kompletera och sen hem.

Oskar och Marcus var sen här och höll oss sällskap. Spelade MIG (frågespel) och åt av dagens inköpta delikatesser.
En lyckad mysig kväll med en flaska Malbec och senare även en flaska muscadel! :)



Kommentarer
Postat av: Dessi

Mm, så härligt det lät vännen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback