Tidig julstädning

Idag har det skrubbats så att knogarna nästan börjat blöda!
Eller nja kanske inte riktigt... Men nästan!
Började morgonen med att gå ut med sopor och källsortering. Sen tog jag hand om dem där örterna som stått i mitt fönster och vissnat bort lite dag för dag.
Bytade lakan och slängde in dem i maskinen (eva hjärta egen tvättmaskin).
Det kom två målare vid halv nio och målade igen en liten spricka. Färdiga efter två sekunder ungefär....
Efter det ringde jag mamma om nån bankgrej som tydligen var sista dag för idag... Ja det var några värdepapper jag tydligen har som man var tvungen att sälja senast idag för att gå med vinst. 
Ringde banken och snackade med vår kontaktperson där (måste tillägga att hans namn rimmar...)
När jag hade fixat med lite andra räkningar och papper så var det dax för städning. Skura och städa badrummet, dammsuga, dammtorka, torka lister, putsade lite fönster och plockade undan i allmänhet.
Slipade mina knivar på min nya minosharp (rekomenderas varmt) och ringde Grand Hotell i Mölle om min praktik den 12:e. Mejlade Öland om en senare praktik.

Sen kom Filip hem och vi åt lunch och sen åkte jag till Väla. Lämnade lamellerna vi inte skulle ha och lämnade lite grejer vi köpt på IKEA. Sen in på Väla där jag köpte lite grejer till lägenheten och faktiskt ingenting till mig själv! Jag hittade självklart massor med saker jag ville ha. Skor, kläder osv men Filips röst ekade i huvudet "du behöver ju knappast mer kläder/skor/osv"
Nej jag vet att jag inte behöver... Men man vill ju alltid... O blir så sugen :P
Hittade en jättefin topp och ett par snygga jeans på H&M men det blev inget köp... Ska fundera på det dock :P

Slutsats: Fan va grym jag varit idag ;)


Kommentarer
Postat av: S!!!

åh ja.. jag hjärtar också tvättmaskin..de e underbart!=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback