Något som kan göra mig tokig...

... är vägarbeten!
Visst det är jättebra att dem förbättrar vägarna och infrastrukturen. Men gör färdigt något först innan ni börjar gräva på nästa ställe. Strandpromenaden har dem ju hållt på med hela sommaren och där ser det inte ut som att det hänt så mkt dem senaste två månaderna...
Det känns som att det hade varit bättre om dem la krutet där det verkligen behövs.
Så ska jag in till stan nu måste jag först passera ett stort vägarbete på 111:an. Sen när jag kommer in till stan möts jag av det nyligen påbörjade vägarbetet på Ängelholmsvägen. Där det är fullständig kaos och trafiken knappt rör sig.

Sen måste jag fundera länge och väl vart jag ska parkera. Ska jag till söder måste jag nämnligen svänga av vid kopparmölle ist för att köra järnvägsgatan för den är ju stängd. Och det gäller att ta beslutet innan man rullat ner för backen. Det är ju trots allt bara vid kopparmölle man kan köra mot söder...
Så är man mitt nere i centrum vid t.ex. hamntorget måste man upp för hälsobacken, ta kopparmöllevägen bort till lassarettet och sen bergaliden ner för att komma till knutpunkten eller stadsbiblioteket med bil.
Visst kan man parkera nere i stan och gå vart man nu vill men då får man ju också lägga till den extra tiden det tar på parkeringstiden. Tid som faktiskt är riktiga pengar. Så står jag på hamntorget och ska lämna en bok på biblioteket får jag antingen köra hela rundan eller lägga i pengar för den extra halvtimmen det kan ta att gå bort, brottas med alla avspärrningar och sen stå i kö för att lämna böcker för att sen gå tillbaka. Och så skoj är det inte. Och även om mängder av bilar kör på järnvägsgatan trots att man inte får så är jag faktiskt duktig och följer dem reglerna.

                           

Igår fick jag ont i huvudet efter att ha spännt käkarna så mkt när jag satt och svor över alla dem här j*vla vägarbetena i den här j*vla skitstaden....



Kommentarer
Postat av: S!!!

hehe precis... roliga tider:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback