Soppisoppa!

Jag e riktigt sugen på soppor just nu. Bara gosa ner mig i soffan med en mustig soppa och ett gott bröd att doppa i.
Men problemet är att jag tycker ju egentligen inte om soppa så galet mkt. en eller två deciliter är okej men sen blir det för j*vla tråkigt att äta... Jag tröttnar på konsistensen helt enkelt. Älskar den i teorin men inte i praktiken.
Svampsoppa kan funka men det behövs topping och tuggmotstånd.
Köttfärssoppa med lite chili och tomat kan också gå.
Samma sak med en mustig chowder eller en krämig blomkåls- eller jordärtskockssoppa. Eller en god fisk- och skaldjursvariant.
Huvudsaken är att där är något att tugga på! Alternativt att det bara är en liten liten skål som en förrätt.
Soppor till förrätt är förresten min favorit. Jag tycker ju ofta att det är riktigt gott men bara i små mängder. Därför utser jag här soppan till bästa förrätten just nu.


Kommentarer
Postat av: Dessi

Mm, soppa är gott! Jag var inget soppfan innan, men nu har vi soppa en gång i veckan! Men det ska gärna vara lite tuggmotstånd! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback