Utgång med boysen!

Igår blev det minsann en lätt liten utgång :)
Först provade jag säkert tjugo olika outfits innan det blev korta grå skjorts med matchande väst, kortärmad randig skjorta och höga bruna stövlar. Sen när Filip kom hem vid tio bytte jag till jeans (2 olika) för att sen byta tillbaka till skjortsen.
Hem till Patrik där det blev en liten bartömning inför hans kommande flytt. Massa musik och skratt och sen körde vi in till stan (Filip körde nykteristvarianten). Han lämnade oss där och körde sen ut till Raus för att hämta Fredrik och Johan.
Vi gick upp till Helsing så länge där det tog sju svåra år för att få en drink. När jag sen fick den var de typ bara en skvätt sprit med massa massa is :/ Men det där tog ju mig bara en halv sekund att dricka upp? Som att dricka en shot med sugrör.
När jag sen bad grabbarna beställa en drink blev det en red bull vodka... Oj vilken fantasi... Och oj va det inte var gott...
När Filip & CO var inne i stan var det så galet lång kö så dem gick in på Bishops där vi sen trallade in vi med.
Beställde en strongbow black och fick någon variant av det tillsammans med en korg med nachos. Deras variant av strongbow black rekomenderar jag inte.... den smakade rutten frukt.... Jag försökte helt ärligt tillämpa mina vinprovningskunskaper igår när jag satt där med det glaset... Men jag var nog för packad för att få fram nånting alls...

Klockan två var jag trött och Filip var nog trött på att vara ute nykter ;) Sov gott i bilen på vägen hem och om jag inte missminner mig så blev jag lite lätt irriterad när han väckte mig. Undrar vad grannarna hade sagt om jag hade suttit där och sovit....

Ska dessutom tillägga att jag hade stadig kontakt med Isabella (klasskompis) hela kvällen och varje gång vi ringde varandra var den andra på helt fel ställe... Så vi får ta en utgång nån annan gång :)



Idag var man ju inte så pigg när man vaknade... Allting gungade fortfarande och jag var galet illamående.
Åkte till mamma och pappa (tveksam om jag borde kört egentligen men tack o lov bara 5 minuters öde landsväg...)
Provade för skojs skull alkolåset i en av pappas lastbilar och lastbil hade jag visst få köra så så farligt kan det inte ha varit...

Jag och mamma körde in till stan och till Fredriksdals Mikaelimarknad :) Har aldrig varit där men det var ju supermysigt! Förrutom att jag hade lust att ställa mig och kräka bakom ett träd...
Kollade på köksträdgården och tror faktiskt att jag sådde ett litet frö i mamma :) Jag vill ju gärna anordna en köksträdgård hos dem (dem har ju trots allt enorma marker...). Så ja där gjorde jag nog rätt så bra framsteg om jag får säga det själv.
Köpte mig en massa goda grejer bland annat äpple- och havtornsmarmelad, skärbönor, trattkantareller, ovanliga äppelsorter och Fredriksdals hemgjorda kryddiga korv på oxkött. Gött :) Kommer bli en riktigt mysig middagsvecka.

Kommentarer
Postat av: Dessi

Fy, så lyxigt med allt smaskigt du köpte på Fredriksdal. Jag vill också bo ihop med dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback