Årets

Årets tv-serie(r): Top Chef, Drop dead diva, Ugly Betty, Desperate Housewives, The Mentalist

Årets fest: Antingen Åkes 30-års fest när vi äntligen fick berätta för honom om resan till London eller när Filip fyllde 25 :)

Årets plagg: Legging är en favorit som hänger med.

Årets pryl: Mitt Wii som jag fick av Filip i julklapp kommer att bli årets pryl när jag köpt spelen :)

Årets accessoar:
Min halsduk jag köpte på Gina i höstas har varit outstanding!

Årets ha-begär: En ny bil....

Årets stad: London!!

Årets bok: Marian Keyes - Är det någon där

Årets sämsta: Alfakassan! Herregud de ska väll inte ta 4 månader för dem att betala ut ersättning???

Årets panik: När mina ögonfransförlängningar lossnade, på ENA ögat, i ett provrum på Emirates...
 
Årets sajt: Facebook hänger med ett tag till

Årets plats: Hyde park i våras när det var 16 grader i mars och alla tullpaner och påskliljor blommade medans ekorrarna skuttade runder

Årets vardagslyx: Ögonfransförlängningen och spraytan

Årets barrunda: Vi hade en riktigt bra barrunda i sommras i Helsingborg som innefattade en drös med ställen :)

Årets utgång: Den var inte lätt... Har haft riktigt roligt med både Fröken Löfvall, Falles och Isabella på senaste... Men de får nog bli någon av gångerna med Löfvall! Vi har alltid riktigt roligt när vi är ute :)

Årets miss: Varför kan jag inte packa en väska som normala människor? Varning för tung väska i London...

Årets frukost: Nybakat bröd som gjorts med min kitchen aid :)

Årets upptäkt: Jag tror att jag håller på att bli vuxen. Vart tog dem senaste 4 åren vägen??

Årets film: Harry Potter-filmen som äntligen kom ut. Visst den var inte lika bra som dem tidigare men ändå.

Årets parfym: Donna Karan Be Delicious

Årets shopping: London och framför allt Hollister

Årets resa: London

Årets bästa granne: Fröken Löfvall och oj vad vi kan sakna varandra ibland!

Årets uttryck: "As us(ually)"

Årets födelsedagspresent: Min kitchen aid

Årest julklapp: Wii av Filip

Årets drink: Det blev en nyårsdrink som vanligt. Varje nyår dem senaste åren har jag hamnat bakom flaskorna och skullat exprimentera. I år blev det en drink med mangosorbet, jumbopassionsfrukt, mousserande och basilika.

Årest  klapp på axlen: Jag har blivit galet duktig på att ta hand om min hy! Jag står där varje morgon och varje kväll med rengöring, ansiktsvatten, ögoncrème, aromaolja och dag/nattcrème! Det ni! ;)

Årets djurupplevelse: När vi satt kattvakt i höstas åt mamma och pappa och Filip ville "råka släppa ut henne" i en vecka ;)

Årets snacks: Vinägerchips i London

Årets tillagningsmetod: Grillat mest hela tiden året runt!

Årets fyllemat: Hamburgare var som helst

Årets bakismat: Pizza... Och det har blivit ett par ja...

Årets frustration: Hälsporren som hängde med in i mars vilket ledde till att jag åt 8 panodil och 4 inflammationshämmande tabletter om dagen.

Årets high five: Till alla i min närhet som gjort att jag utvecklats så mycket detta året.

Årets cmon!: När jag blev påkörd tio minuter innan jag skulle vaccinera mig. Från att ha varit lugn och avslappnad till stressad och frustrerad.

Årets chock: Filip blev nog lite omtumlad när jag ringde och sa att jag hade satt upp oss på lägenhet ett par månader tidigare och att det var visning nästa måndag :P

Årets puckon: Alla korkade kunder man fick stå ut med på Fahlmans

Årets egenskap: Envisheten har nog gjort sig påmind och även lett till framgång :)

Årets frysfyllare: Alla bakverk jag fått från Falles har verkligen fyllt frysen

Årets bästa utflykt: Kan man kalla turen på Emirates för en utflykt? Ja det tycker jag nog va :)

Årets nykomlingar: Vi har umgåtts med Oscar och Susanne en massa! Härliga vänner som sviker en för Kina :P

Årets egoboost: När jag kom in på min utbildning!

Årets stalker: Gubben som stod utanför mitt fönster och stirrade in i när jag bodde i stan... Creepy!

Saker som förgyllde mitt 2009 extra mycket:
Kärade verkligen ner mig i London!
Filip och familjen och alla mina kära vänner så klart. Ni har fått en stor plats i mitt liv och familjen blir bara viktigare och viktigare för mig
Jag kom in på Gastronomi Utbildningen! Visst allt var inte så som jag hade tänkt mig men jag har lärt mig massor, fått träffa många nya människor och vänner och framför allt utvecklats på många olika plan.
Flytten till Viken har gjort mig mer balanserad. Jag har närmare till familjen, jag trivs bättre i denna lugna miljön och framför allt så bor jag ihop med världens bästa sambo i en jättemysig och fin lägenhet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback