Vinterlandskap bland vita duntäcken och fluffiga kuddar

Det snöar bara mer och mer. Lite mysigt och lite jobbigt. Mest mysigt idag tror jag...
Ligger nerbäddad i sängen omringad av ett fort av skolböcker. Bygger upp en strategi över pluggandet dem sista dagarna på jullovet.
Imorgon ska jag upp till Båstad och skriva tentan i franska. Skönt på sätt o vis o ha det gjort innan skolan börjar igen på måndag.
Annat som ska göras innan måndag är att jag ska lära mig lite engelska glosor, skriva en rapport gällande praktiken på Öland och sen ska jag lära mig restaurang kalkyleringen bättre.
Hade lite andra grejer som skulle göras också men det är redan ordnat känns det som.Vi skulle nämnligen också lära oss styckningsschema för olika djur, avverka en ekonomikurs på internet och läsa en massa sidor i vår on food and cooking...
Rätt mycket grejer på ett jullov... Eller ja egentligen är vi ju schemalagda som "egna studier". Men under dem här veckorna vill man ju mest vara ledig och umgås med familj och vänner. Inte plugga.
Hade ju "fördelen" förra året att vara arbetslös under julen och började sen på Falles i januari :P
Tänk att jag var på Falles i 8 månader... Det e rätt galet... Hur stod jag ut?? Hur stod dem ut med mig?? :P

Nä dax för en frukostmacka och tillbaka till böckerna...


Kommentarer
Postat av: S!!

lycka till med plugget fina vän! kram!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback