Det är Sandras fel...

Ja min kära vän Fröken Löfvall har då övertalat mig till att damma av min gamla blogg. Ja varför inte? Älskar ju att skriva och gör det rätt friskt så why not?
Börjar med att göra det lätt för mig och kopiera en lista jag funnit på ovanståendes blogg .

Denna lista har jag snott från: Min underbara vän Fröken Sandra
Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: trött, huvudvärk, ensam hemma och ingen-hör-om-du-skriker-känsla... nice...
Favoritgodis: mjölkchoklad med daim och sånna där persikor... och dumle!
Något jag absolut inte äter: försöker vara öppen för det mesta nu för tiden med tanke på yrkesval. Men har svårt för inälvsmat som lever och bräss t.ex.
Har just nu på mig: svarta mysbyxor och en blå T-shirt som det står Hubba Bubba på... Inte min vanliga klädsel direkt...
Bakgrundsljud: CSI miami och en Morris som slickar sig.
Vad jag sa senast: troligtvis något i stil med "kom här grabben" när jag ropade in min katt precis...
Här hänger jag helst: Papi även på fritiden, men waynes, hamnpaviljongen, utposten, tempel och cardan är aldrig fel. Eller skulle man välja en?
Planer i sommar: jobba,sola, glida och äta massa glass!
Är du bra på matte: jag måste erkänna att jag glömt en hel del sen skoltiden, men 1+1 kan jag. Men mer avancerad huvudräkning tar sin lilla tid...
Fisk eller badkruka: badkruka e jag rädd för. Doppar mig och sen e jag nöjd.
Saft eller alkohol: tja det beror ju helt och hållet på när... men jo jag dricker alkohol och ja jag gillar det. Men jag är ingen alkis :P
Hur många kuddar sover du med: Två stora dunkuddar
Favoritväder: klar blå himmel, solsken, vindstilla lämpar sig när man e ute och glider med bilen eller sitter i Norra hamnen ;)
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: önskar att jag kunde svara en god vän, en flaska bacardi och en fotboll men är alldeles för bunden till tekniken för det så jag måste nog svara min mobil, min laptop och den där gode vännen....
Instument jag kan spela: har alltid velat kunna spela trummor faktiskt. En liten dröm jag har :) Men än så länge så kan jag inget...
Morgonmänniska eller nattuggla: morgonmänniska... något sjukt.... förrutom när jag sovit dåligt då vill jag bara stanna tiden och döda klockan.
Spara eller slösa: definitivt slösa.... skulle jag ens antyda något annat så skulle folk ringa ner mig och fråga vad jag menade med det...
Viktigast för mig: mina föräldrar och mina vänner.
Favoritfilm: The Holliday ploppade upp i huvudet... underbar... Jude Law.... VILKEN DAG SOM HELST I VECKAN! :P Men gillar fantasy så som Sagan om ringen och Harry Potter också...
Finns det liv på andra planeter: ja varför i hela fridens namn skulle vi ha hela universum för oss själva? Är det inte slöseri med plats?
Kommer du ihåg din första kärlek: ja då.
Älskar du henne/honom fortfarande: nix det var ett tag sen.
Har du homosexuella vänner: hum inte va jag vet tror jag... bara flyktigt bekanta. Eller är det något du vill berätta för mig?
Tror du på mirakel: ja ibland är det rena miraklet att jag kommer upp på morgonen
Tror du att det är möjligt att vara trogen för alltid: ja om man har tillräckligt starka känslor för någon så ser jag inte någon anledning till att inte vara det.
Ser du dig själv som tolerant mot andra: nja tveksamt.... kan vara en riktigt otålig bitch....
Ser du på kärleken som ett misstag: nej absolut inte!
Bio eller prommenera: promenader har jag alltid varit svag för. Men samtidigt så älskar jag att gå på bio och är lite smått känd för det :)
Kittlig: förr var jag. Nu är jag det ibland. Har lyckats träna bort det på något vis och fokusera på att det inte kittlas...
Snarkar du: det händer väll...
Stjärnteckan: kräfta
Rädd för insekter: rädd och rädd.... de e ju inte så att jag springer om jag ser en myra... men getingar och spindlar är jag rädd för.
Äckligaste insekten: gråsuggor är riktigt äckliga! 
Största svaghet: när jag e på dåligt humör är jag på riktigt dåligt humör...
Det här är jag bra på: att organisera. Är en ledare antar jag och trivs i den rollen. Får panik om ingen har kontroll. 
Bästa bok jag läst: någon harry potter-bok tror jag.
Superkraft jag önskar att jag hade: att ändra skepnad hade varit coolt. Tänk att kunna ändra skepnad och traska in i HIF:s omklädningsrum :D
Chips, morötter eller godis: chips är jag riktigt svag för. Men morötter och dipp är trevligt. Men är sällan sugen på smågodis.
Pizza eller hamburgare: pizza (capricciosa med extra champinjoner och ananas med vitlökssås)
Skriver du dagbok: räknas min blogg här?
Har du pojkvän/flickvän: nej inte vad jag vet...
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig: hade velat tatuera mig någon gång men tror inte att jag kommer våga. Annars någon liten diskret på ljumsken tror jag...
Välstädat eller stökigt: vill ha det välstädat men för det mesta är det stökigt. Ska försöka ändra på det nu när jag gjort vid mitt rum. Har ju massa förvaring som jag saknade innan!
Gungar du på stolen: sitter sällan på en stol kom jag på... Och nej det tror jag inte.
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? har alltid velat men tror att jag är för feg. Eller bara tillräckligt klar i huvet för att inse att det är livsfarligt!
Vilken hand håller du gaffeln i: äter jag med både kniv och gaffel så i vänster. Annars höger.
Hur många syskon har du: inga som jag känner till...
Är du rädd för blod? nej inte direkt
Saltar du maten: det är inte så att jag utgår från att maten är dåligt saltad som vissa. Utan först smakar jag och behövs det så kryddar jag lite extra.
Gillar du att sjunga: Undviker det helst men är jag ute förekommer det ofta. Speciellt på dansgolvet och i schlagerbaren på tivoli....
Anser du att du är stark: ibland. Är ganska seg av mig och orkar nog mer än vad många tror. Men skulle man jämnföra mig med en kille så är jag det verkligen inte.
Solar du: ute på sommaren och inomhus på vintern...
Vad gör du om du får hicka: har ett trick som går ut på att man drar med tumme och pekfinger i den mellanväggen mellan näsborrarna och det funkar 90% av gångerna!!! Helt otroligt!
Kaffe, te eller inget? kaffe är jag svag för. Speciellt när jag jobbar. Då häller jag i mig mängder. Espresso när Fredrik jobbar annars bryggkaffe med mjölk. Funkar även kallt när man är sjukt stressad.
Vad längtar du mest efter just nu: till helgen! utgång utgång utgång!!!! :D


Kommentarer
Postat av: Sandra!

haha hej o välkommen tillbaka min vän!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback