Mysonsdag

Igår var jag ledig. Aldrig fel...

Lånade mammas bil och lånade en styck Sandra. Stack upp till Tobbe där Emmy väntade och hämtade en del saker. Bland annat en gammal TV. Med gammal menar jag en sånn med bakstycke... En sånn man inte längre är van vid att se...
Drog med oss en bänk och lite glas och sånt också.
Sen ut till Hyllinge där vi mötte ett par personer som skulle kunna finnas under "INTE serviceminded" i en ordbok...
För att inte tala om dem pantade tjejerna på MAX som var tvugna att vara tre pers för att fylla på en sånn där liten papperspåse med pommes... BRIGHTA BRUDAR!

Sen blev det en pratstund om stureplansmålet (som inte är ett nytt fancy max-mål).

Körde ner till kontoret och dumpade TV, bänk och lite annat. Träffade Niclas som bjöd på en pratstund och en massa nostalgi.

Hem till lägenheten och packa upp glas och annat smått och gott.

Sen runt sju traskade jag upp till Sandra. Drack ett glas vin och drog på oss våra mysiga jackor och traskade ner på stan.
Sa (oplanerat) "det regnar inte" till en gubbe på cykel med paraply i handen... Tittade på varandra och skrattade länge :)

Kom till Österns pärla där vi tänkt äta men nej då... Vi var välkommna på torsdag stod det.
Gick till sundstorget och åt kinamat där ist. Biff med sötsursås och biff med bambuskott... Mums!
Och en halv karaff husets röda som faktiskt var helt okej. Tro det eller ej...

Traskade bort till Oz och till Raffe och Peppe. Raffe matade mig och Sandra med kanel- och musscovadomunkar och Peppe fyllde glasen med ett gott dessertvin och lyckan var total.

Promenerade hemåt och såg på sista Beckfilmen och åt chips... Och drack mer vin....



Fick höra att jag är snällare när jag druckit vin...
Anledningen att inte vara för snäll är för att jag måste hålla en viss distans. Håller jag inte den vet jag inte vad som händer.
O om det jag misstänker skulle hända hade det varit katastrof...
För du är ju faktiskt en underbart rolig, mysig, söt och go person :)
Trotts att du sällan pallar nånting och har en hypokondri som heter duga.
Men du e go du vännen! Det vet du om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback