Sista-minuten-Eva

Ja självklart kunde jag inte blogga när jag kom hem. Valde att flytta över mitt konto till den nya plattformen och då gick det inte att blogga mer. Så ja jag fick vackert vänta tills kontot var överflyttat.
Fick lite panik när jag satt där i soffan efter jobb. Klockan är rätt så exakt tolv och så säger bakgrundsrösten på kanal 5 "Nu har ni väll inte glömt att deklarera?". Fuck.... Varför alltid i sista minuten. Och denna gången även någon minut försent. Jag har alltid varit exemplarisk på att göra allt i sista minuten. Alla uppsattser jag någonsin skrivit har skrivits natten innan deadline och även utanför klassrummet tio minuter innan... Ja jag har till och med hållt ett föredrag om en bok jag inte hade läst! Jag hade läst baksidan av boken... Och det var grymt jobbigt när man skulle föra en diskussion om boken med en kille som iofs inte heller hade läst den visade det sig. Men ja jag har för mig att både han och jag fick VG...
Ja jag fick panikdeklarera via telefon... Med hopp om att ett par minuter inte ska göra nånting... Ja jag har ju haft ett par månader på mig jag vet... Antar att jag blev lite deppig när jag insåg att dem vill ha 2700 kr av mig... Ja jag försökte verkligen in i det sista vinkla det så att det kunde tolkas som att jag skulle få tillbaka 2700 kr. Men mamma är en grym glädjedödare och förklarade för mig att så inte var fallet. Så ja jag gjorde en "darling" och stoppade ner det i byrån. Ja för er som inte sett den filmen så gör huvudrollsinnehavaren ,som är en naiv bortskämd tjej, så.  Hon snackar om hennes räkningar med sin kompis. Hennes vän frågar vad hon gör med sina räkningar när hon inte har någon inkomst (har fått kicken från sitt jobb). Hon får som svar att hon stoppar dem i en byrålåda... Eva heter dessutom tjejen i filmen... Aj då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback