Kakbak och matlagningsmys

Jag och Filip var och handlade på City Gross till hans 25-års fest idag. Filip var övertygad om att jag skulle ruinera honom och att maten skulle gå på minst 2000 kr. Med tanke på flytten kände jag att vi kunde ha roligare för dem pengarna och hade därför planerat en billig men god buffé. Så maten hamnade precis under tusenlappen :) Lagom pris för mat till 20 pers...

Kom hem och slängde ihop spättafiléer med potatiskompott. Mums med fisk! :)
Sen har matlagningsracet bara rullat på. Har bakat chocolate chip cokies, morotskaka, kycklingklubbor, marinerat karré, bbq sås, coleslaw och sen blev det middag till Filip efter träningen.

Älskar att laga mat :)





Leilas morotskaka

Ingredienser
3 ägg
3 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
1.5 tsk malen kanel
1 tsk malen kardemumma
0.5 tsk malen ingefära
1 nypa salt
1,5 dl solrosolja
4,5 dl rårivna morötter

Topping/Glasyr
60g mjukt smör
4 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
skal av 1 lime
100g philadelphia

Gör såhär
Sätt ugnen på 150 grader.
Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda torra ingredienser och vänd ner i äggsmeten.
Tillsätt olja och rivna morötter.
Hälls smeten i en smord och bröad form (ca 24cm).
Grädda i ugn ca 55 minuter.
Låt kakan svalna.
Vispa alla ingredienser till toppingen krämigt. Bred över kakan

Kommentarer
Postat av: Dessi

MM, morotskaka som är så gott! Härligt att planera buffé! Så roligt med mat!



Kram!

Postat av: jessica

ååh mums , den måste jag prova sen =)

2009-08-31 @ 08:41:10
URL: http://theshedevil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback