Sömnlös i Lerberget

Går och lägger oss strax efter tolv. Vaknar kvart i ett av att larmet på min bil står och tjuter utanför fönstret. Vad i helvete?
Flyger upp och tittar ut genom fönstret. Ingenting. Går och lägger mig och försöker varva ner. Går icke... Jag och Filip går ut och tittar och bilen står kvar och är orörd. Skumt.

Går upp och lägger oss och försöker somna om. Istället ligger man och lyssnar efter varenda litet ljud och går igenom varenda möjliga ställe där tjuvar kan tänks ta sig in. Filip går ner och tänder på nedanvåningen för att markera att någon är hemma.

Jag tänker på alla artiklar man läst i tidningen om inbrott och att ibland knallar knarkare in utan att bry sig om någon och ligger i sover i rummet. Filip märker hur jag ligger och vrider på mig. . Tror att jag hör ljud från nedanvåningen. Visst är det någon där nere? Eller inte... Filips kompis föräldrar hade ju inbrott och dem bor inte långt härifrån....

Klockan två har jag inte fått en uns sömn och Filip beslutar sig för att köra in oss till Helsingborg och sova där ist. Så här kan vi ju inte ha det hela natten liksom.

Klär på oss och kör in till stan. Filip är hungrig så vi hoppas på att McDonalds ska ha öppet. Där står bilar utanför när vi kör förbi och där sitter folk där inne.
Kör in in McDrive där det står att restaurangen är stängd. När vi kör förbi fönsterna sitter personalen där inne och vinkar och hånflinar. Fan ta dem.....

Max kanske? Kör ner på söder och Max hade minsann öppet. Lite dräggit folk där halv tre på natten.... 99% av dem som var där var packade och en kille låg och sov vid ett bord... Kul och väcka honom när det är stängningsdax...
Köpte lite käk och åkte upp till mig. Parkerade och började gå från bilen. Filip upptäcker att han tappat sitt kortetui och att det måste ha glidit ur fickan när han satt i bilen. Tillbaka till bilen.

Inget kortetui där och vi kör ner till söder för att kolla om han tappade det när han klev ur där. Inte där heller.

Kör hem till Lerberget igen för att kunna få någon ro i kroppen. Ja det låg där i köket. Halv fyra satt vi här och åt våra kalla pommes för att sedan vara så sjukt trötta och somna utan att orka tänka.
Skitnatt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ussssch d lät jobbigt... hoppas festen blir kanon imorgon!puss!

Postat av: S!!

tom blogg=(

2009-07-29 @ 21:13:52
URL: http://originellt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback