Snön har fallit över Skåne

Idag kom (äntligen) snön.
Ja det är lite blandade känslor.
Fördelarna är att det är så galet mysigt att höra knarrandet under fötterna. Och snön isolerar allt så det blir så tyst och skönt. Sen är det inte heller den här bitande kylan. Allting är vitt och fint.
Sen är det iofs kolosalt halt. Det fick min svanskota känna på på vägen ner för backen. Men jag kan lugna er med att ingen såg mig :P
Sen så vet jag vilket helvete det blir för pappa och åkeriet. Och alla olyckor som sker. Och att det övergår till äckligt slaskigt skit inom kort.
Men jag blir ändå glad när snön faller utanför fönstret.

Har haft två låtar på huvudet idag:

Den första är en Sandra-Eva-låt som vi gick och sjöng på en del i sommras.



Den andra dök bara upp när jag spanade i mitt iTunesbibliotek igår:



How many days will it take for you to understand?

Så mysig låt och typiskt en sådan låt som skulle ligga på min playlist på väg till jobb. Den känns nämnligen väldrigt promenadvänlig och en sånn låt som skulle kunna vara bakgrundmusik i en film om nu någon skulle göra en film om mig gåendes till jobb.......
Okej nu snöade jag ut lite kanske. Men ja jag har ju faktiskt precis kommit hem från jobb :) Who can blame me!

Imorgon ska jag till mamma och pappa (och molly). Blir väll kallops eller någon annan sånn där "ordentlig" mat som jag aldrig äter här hemma :)
Men det är aldrig fel med mammas mat.
Sen blir det träning med Sadist-Sandra.... Hon påstår att jag och hon ska springa till våren.... Hon vill inte förstå det faktum att det i princip är tekniskt omöjligt...
Jaja det är då det.
Ska nog gå och lägga mig nu ist. Verkar som att jag bara babblar en massa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback