Vårfint på bjäregatan

Igår var vi oerhört effektiva och lägenheten har verkligen fått sig ett lyft.
Först gick jag upp klockan åtta och fixade till mig och hemmet sen kom mamma vid nio.
Åkte med henne bort till kontoret och upptäckte att deras nya datanisse är ett riktigt klantarsle. Nätverket hade börjat strula sen han hade varit där och tydligen är han dessutom riktigt otrevlig.

Sen åkte jag ut till IKEA och skulle äntligen köpa dörrar till min garderob.
Vadå finns inte? Nehepp finns inte dörrar till PAX 75x236.... Vad sjutton gör jag då då?
Gick runt och kikade lite och såg att dem satt upp en gardinstång på en garderobsstomme och sen hängt en gardin för. Hum ja det funkar nog. Kan dessutom bli bättre. Ett par stela dörrar där hade kunnat se rät tråkigt och strikt ut. Nu blir det lite mer levande.

Kan säga att jag höll på o få en chock när jag kom in på IKEA. För er som inte varit där på ett tag kan jag säga att dem håller på att bygga om även där inne.
Så när jag tog den genvägen jag alltid brukat ta så hamnade jag bland förvaring (lådor, boxar och allt sånt) ist för köksgrejer som jag har brukat. Kände mig sjukt packad. Ehm okej va fan hände? Tittade runt och tänkte till sist "Ahhhhh!" precis som om jag kommit på att jorden inte alls är platt..
Så jag fick gå hela rundan den här gången för att det skulle bli rätt. Även barnavdelningen....
Köpte en massa blommor och värmeljus.

Sen in på Väla och tittade lite och köpte ännu mer ljus och värmeljushållare :)
Bort på Mio och köpte.... värmeljushållare....

För att behålla färgen blev det en tur inom aktiverum och solade.


Bort på MAXI och handlade och sen ner och lämnade bilen hos mamma.


Sen blev det kväll och Dessi kom och hämtade mig. Det blev en massa skratt i bilen. Speciellt när Dessi står med bilen i branten vid Billeplatsen och vägrar starta i backe för att kunna vända :D Haha det var riktigt roligt. Ist rullade hon ner för hela backen :P

Sen gick vi bort till Tempel där vi tänkte käkat. Inte en kotte halv åtta... Hum nä vi hoppar nog de stället. Då blev vi kluvna och Dessi lite tjurig för hon var ju sugen på entrecote med potatisgratäng :P
Vi gick bort mot Bara vara och tittade på Olssons och Hjalmars när vi gick förbi. Mkt människor på stan men tydligen inga som var hungriga...
När vi kom bort till Kullagatan så bestämde vi oss för att gå in på jobb och låna datorn och kolla menyer ist för att yra runt en massa.
Vi snackade lite om att äta på jobb men Dessi ville ju ha potatisgratäng. Sa att vi hade ryggbiff med blanquette men hon var inte sugen på "fancy potatismos"...
När vi sen stod där i baren så gick grabbarna ut med tallrikar till gästerna och Dessi såg lycklig ut och frågade vad det där var för det såg ju jättegott ut. Ja det var ju ryggbiff med blanquette.
Så ja ist för att gå bort till Gastro som vi hade börjat överväga stannade vi där.

Som dem flesta vet är jag oerhört liten i maten.
Så 3-rätters brukar tyvärr inte gå ner :(
Dessi hade aldrig ätit anklever så därför bestämde vi oss för att dela på en. Först en fördrink till mig dock. Som jag tydligen svepte enligt min bordsdam :P
Sen satt vi och pratade och plötsligt dyker det upp en löjromstoast. Ehm jahapp???
Så ja man fick ju mumsa i sig den.... Sen kom anklevern. Vars en HEL.... Va fan... Åt en del men visste att det skulle bli problem att orka allting...
Sen kom ryggbiffen. Oj va gott men oj va mätt jag var redan... Åt så gott jag kunde och när mina grabbar tittade bort flög visst en liten bit ryggbiff över till Dessis tallrik.... :P Dessi har ju inte mitt problem.
Orkade inte allt och satt och kämpade mot magsäcken...
Drack ett gott vin som vi normalt inte har på glas :P Älskar mina grabbar!
Dessi hade aldrig ätit creme brulé heller så det måste vi ju också ha. Det är ju en av dem sakerna som står med på min saker-jag-inte-kan-leva-utan-lista....
Pierre kommer med dessertvin.... Jahapp..... Sjukt gott ihop med den lena vaniljen.... Kämpade in i det sista men det gick verkligen inte mer sen.
Så när vi gick var magen tio kilo tyngre men konstigt nog hände det inte lika mkt i plånboken :P Personalrabatt tycker vi om...


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback