Mys

Morgonen började med studiebesök (och frukost) på Vikentomater. Massa mumsande :)
Sen åkte vi ut till Mölle där vi traskade upp för backarna till Grand Hotell. Lyssnade lite på hur dem jobbar i köket där och bestämde mig för att ta min 3 veckors praktik där :) Så nu ska man vara på Grand vecka 42-44! Gött med ett kök där man jobbar med både catering,à la carte, konferans, osv.
Sen inom outleten i Höganäs där jag hittade en bok och inte mkt mer...
Hem och slängde i mig lite stekt potatis och bytte bil.
Gick en rundtur på Fredriksdal där vi fick veta mer om vad dem odlar där och även titta på en utställning med gamla menyer. Väldigt intressant faktiskt.

Sa hej då till allihopa och körde ut till IKEA. Där var man ju långt ifrån själv....
Yrade runder en massa men hittade mängder med grejer till både mammas födelsedagsfest på fredag och till hemmet. Blev bland annat en rullgardin (mörkläggande som sjutton), två kuddar, en filt, taklampa och skrivbordslampa till Filips lekrum :)
När jag kom fram till kassan och hade självscannat allt så kunde jag först inte hitta mitt kort... Gissa om man blev stirr då :S
Men långt om länge hittade jag det förbaskade kortet i ett litet fack bland allt annat. Det var dessutom en sånn här dag då man får 100 kr för varje 1000 man handlade för :) 200 kr i presentkort där nu... tji tjing!
Bort till Bär och Grönt där jag numera köper all min frukt och alla grönsaker. Avskyr City Gross grönsaksavdelning!

Nu på kvällen har det kokats marmelad x 3 och snart ska man väll knyta sig. Filip jobbar natt så nu ska man försöka sova själv i natt... Läskigt :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback