Fröken Flitig

Ja idag har jag fått ruskigt mkt gjort :)
Vaknade halv åtta och hoppade ner till tvättstugan. In med två maskiner och upp igen.
Diska, duscha håret och fixa.
Rasta dammsugaren och dammtrasan fick fara fram.
När hela hemmet var dammfritt snörade jag på mig skorna och stack bort till Kalles och hämtade ut mitt paket (karamellfärger och muffinsformar) och sen åkte jag ner till gymmet.
Körde mitt pass och var rätt nöjd med min prestation än så länge. Har ju ökat rätt mkt på den korta tiden jag tränat. Och förrutom London-veckan så har jag skött träningen exemplariskt och varit där 3 ggr per vecka :)
När jag kom ut från träningen traskade jag in på Oj!. Skönt att gå där när där är lite folk. Det är ju faktiskt en rätt trevlig butik om man tänker efter :)
Väl hemma slängde jag igång köttgrytan och vispade lite smör med olivolja och lite chardonay vinäger (som skulle visa sig bli mindre uppskattat :P)
Det knackade på dörren och utanför stod Filip :)
Strax efter kom mamma och pappa.
Pappa och jag, mest pappa..., borrade upp gardinstången i sovrummet. Sen åkte gardinstången vid garderoben åter upp igen (den rasade ner i veckan). Efter det skruvade vi äntligen upp brandvarnaren som i över 1 ½ år legat ovanpå min hatthylla :)
När vi ätit köttgrytan blev det kaffe och mini saffranssemlor.
En riktigt mysig kväll med dem viktigaste människorna i mitt liv :)
Mkt skratt och skämt och det känns så skönt att mina föräldrar tycker om Filip och tvärtom :)

Imorgon ska jag jobba och sen åka ut till Lerberget. På morgonen får det bli att ta itu med disken för det orkar jag faktiskt inte ikväll :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

oj e faktsiskt en mycket trevlig affär. tänkte precis samma sak en dag när jag gick där och det bara var jag och typ 10 till i butiken. Riktigt mysigt att handla då.



puss o puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback