Sova kan man göra när man blir gammal

Ja vila är inget för mig den här veckan :P
Somnade runt tio igår och vaknade strax efter fyra av mig själv. Kändes skönt att kunna unna sig att ligga kvar i sängen och dra sig lite innan det var dax att hoppa upp klockan fem.
Dusch, sen smink, sen kläder och sen frukost med ett par små pajer från jobb och lite sallad.
Upp på cyklen och ner för backen. Ja tro det eller ej! Ska faktiskt damma av den lite nu och cykla/gå så mkt som möjligt till jobb framöver.
På jobb var det galet mkt fram till tolv och sen avtog det. Kände att det gick riktigt bra trotts att det var stressigt. Det var en jättesöt stammis som lämnade en massa fina orkidéblommor till oss så vi fick ta med oss vars en när vi gick :)
När jag slutade gick jag bort till Papi och hälsade på grabbarna. När jag var färdig där gick jag inom MQ och köpte en scarf och ett halsband. Jag rådfrågade rätt mkt med mig själv för jag har bestämt att inte slösa en massa denna månaden. Men en scarf kände jag att jag behövde i sommar. En snygg vit som passar till det mesta och även ett långt silvrigt halsband med kjedjor i olika tjocklek.
På på cyklen igen och cyklade bort till floristen som i sin tur gav mig lite fint gräs till min kära orkidé :)
Hem och lämna min kära cykel och hoppade in i bilen. Först en snabb sväng till fiskaffären och beställa lite grejer till torsdag. Sen ner på lagret och hämtade lite grönt och frukt. Upp till City gross och bunkrade upp med både det ena och det andra.
Självklart var hallonen slut... Det jag behövde nästan mest :(
Åkte ner till Willys där jag hittade mina frysta hallon och åkte hemåt.
Väl hemma blev det en efterlängtad middag med ångad lax och ragu på ratte potatis, grön sparris, spetskål, purjolök och brytbönor samt en örtcreme. Sjukt godomligt gott!

Ikväll ska jag förbereda lite mat till imorron. Då kommer nämnligen Filip och svärföräldrarna hit för första gången! HÖR OCH HÄPNA! Ett år och det har inte blivit ett enda besök för deras del :/ Men imorron är det äntligen dax!

Kommentarer
Postat av: Anonym

duktig du är som tänker efter en gång extra innan du handlar o som cyklar till jobb. Im proud of u. /din lofvall

2009-04-01 @ 01:05:15
Postat av: Ellen M

Hoppas du får en fin fredag och helg.

Vad har du för planer denna vecka?

Spana gärna in min blogg fylld utav tävlingar, mode & min vardag.

~Lägger du till mig på bloglovin' lägger jag till dig~



www.ellensplats.blogg.se

Ellen M

2009-04-02 @ 22:38:03
URL: http://ellensplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback