Möbelspaning och drömmar om tvättmaskin

Mkt riktigt så hade chefen inget emot att vi flyttade in i Vikens Ry :) Så idag skickades kontrakten och det ska bara skrivas på och skickas tillbaka. Lovley!
Idag var vi på IKEA och kikade runt. Filip försöker hela tiden få mig att insé att det är bäst att vänta tills vi mätt och haft oss men jag vill ju bara få lite idéer och få fantisera lite :)
Kollade på utemöbler. Svarta i flätad rotting hade varit snyggt men sjutton va dyrt det ska vara...
Åt baguetter på Graffiti och sen åkte vi hem till mig igen. Kollade upp avtalen med comhem osv. Såg på comhems hemsida att det var tre månaders uppsägningstid. Så ja då anmälde jag ju min uppsägning... Varpå jag fick ett mejl som meddelade mig att det var okej och att mitt abonemang skulle avslutas den 30 juni. Ehhh what?? Det är inga 3 månader... Det stod till och med "1 månads uppsägningstid"... Fick ringa dit ist. 20 minuters kö och sen fick jag prata med en kille som sa att jag tydligen hade gamla avtal och att jag därför hade kortare uppsägningstid.
Tänkte det är bäst att ringa och snacka med öresundskraft också. Jaha där räckte det att man ringde 5 dagar innan. Killen skrattade lite åt mig... Hur sjutton ska jag veta? :P
Imorgon ska jag skriva brev till brogripen där jag säger upp lägenheten. Ringde dit och pratade med en bitter kärring... Oväntat....

Så ja nu kan man börja drömma på riktigt. Ska bli så härligt att bo i ett lugnt område, i en ny fräsh lägenhet med nytt kök, stor kyl, stor frys, förråd, diskmaskin, tvättmaskin, torktummlare och med en härlig uteplats där man kan grilla med goda vänner och familj :)
Dessutom ska jag få njuta av allt detta tillsammans med världens bästa pojkvän!


Kommentarer
Postat av: Anonym

du menar väl en uteplats där FILIP kan grilla på

2009-05-13 @ 19:57:12
Postat av: Dessi

Åh så roligt gumman! Det låter superfint! Grattis! Vad är det för förening som hyr ut dom?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback