Lördagsmys

I lördags gick jag först med mamma på stan. Fyndade en svart snygg klassisk kjol och en vit skjorta på Strapatz. Dem hade 70% på allt så då gäller det ju att fokusera blicken :P
Provade även en galet snygg svart klänning från FCUK men tyvärr satt den inget vidare på :/ Eller ja det gjorde inte så mycket för även om det var 70% så var den ganska dyr :P Eller ja dyrare än jag hade velat och för dyr för att kunna motivera köpet :P
Det nya är ju APK =Användning/krona :P
Sen blev det en svart tröja/tunika med oversized polo och en liten väst med dragkjedjor på VILA.
Var på jakt efter ett par skor jag kan ha när jag serverar på Gastro (ska köra luncher där nu i tre veckor). Hittade ett par svarta Fred Perry som kändes bekväma och bra. Vill ju inte gärna köpa några trista skor på Ecco som jag sen aldrig använder igen... Sen blev det även ett par svarta lacoste :)

Åkte sen ut till Åstorp där jag och mamma kollade på en bokhylla dem funderar på. Mamma och pappa har ju kolosala mängder med nya och gamla böcker och läser ganska mycket. Så därför ska dem ha en liten "biblioteksdel" i huset. Den dem såg där var riktigt charmig och hade riktigt schyssta detaljer. Deras stil i huset är ju mer åt klassiskt engelsk med mycket möbler i lackad idegran. Inte vad jag själv hade valt men där funkar det riktigt bra i det huset.
Den här bokhyllan var som taget ur ett gammalt bibliotek. Dessutom så hade varje hyllplan en liten "glasdörr" som man fällde upp och kunde trycka in. Svårt att förklara men jag gillar sådana annorlunda lösningar :)

När jag sen kom hem så blev det lite slappande för att sen piffa till mig. Patrik kom vid sex och hämtade oss o sen stack vi till MAXI och handlade.
Trött som man var så orkade jag inte allt för avancerad matlagning. Så det fick bli lågtempad ryggbiff med rösti och bearnaise :) Inga grönsaker... Orkade inte... O med ett gäng killar så var det inte någon som reagerade :P
Sen hämtade vi Mark och åkte hem till Patrik.
Där blev det som sagt en god middag med massa rött och en del cider.
Sen körde vi musikrace där alla valde vars en låt i tur och ordning med en motivering när det gällde valet. Blev bara bättre o bättre o i bakgrunden var schlagertramset på. Ja jag gillar ju inte schlager... Till Marks förvåning, "Gör inte alla tjejer det?". Men ja det var faktiskt lite roligare att kolla på det när man gjorde det med ett gäng killar :)

Sen när alla var glada och spralliga stack vi ner på stan. Efter en massa suckande utanför Helsing (inte lilla kön klockan ett) gick vi istället in på Utposten där vi hoppade o dansade och såg säkerligen riktigt dampiga ut :P
Klockan två satte jag och Filip oss i en taxi och åkte hem. Trötta och glada :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback